۰ نفر

رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

آگهی عرضه سهام پتروشیمی خلیج فارس به زودی منتشر خواهد شد

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۴۵
کد خبر: 599041
آگهی عرضه سهام پتروشیمی خلیج فارس به زودی منتشر خواهد شد

به گفته حسین قربانزاده، عرضه بلوک ۱۵درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به دلیل نقص تضامین شرکت‌کنندگان، در اولین عرضه موفق نبود و عرضه دوباره آن براساس جلسه هیات واگذاری برای ۱۰ روز آینده مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار، ایراداتی به نمونه قرارداد مرتبط با عرضه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس وارد کرده است که پس از رفع این ایرادات، اطلاعیه منتشر خواهد شد.

وی در پاسخ به این موضوع که چه چالش‌هایی برای واگذاری سهام پتروشیمی خلیج فارس وجود دارد و چرا بلوک ۱ و ۲درصدی آن به فروش نرسیده است، گفت: بلوک ۱ و ۲درصدی هلدینگ خلیج فارس، به دلیل شرایطی که دارد، از جمله نداشتن سهام مدیریتی و نقدی بودن، هنوز به فروش نرسیده است.

قربانزاده افزود: برای بلوک ۱۵درصدی، مشتری وجود داشت، اما سازمان خصوصی‌سازی به دلیل ناقص بودن تضامین مشتریان، فروش آن را قبول نکرد. 

رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد انتخاب پرحاشیه علی عسگری، رییس سابق سازمان صدا و سیما به عنوان مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که بزرگ‌ترین شرکت بورسی ایران محسوب می‌شود و با واکنش منفی و گسترده فعالان بازار سهام مواجه شد و اثرگذاری یا نقش وی در عرضه سهام این شرکت اظهار داشت: حقوق مالکانه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درمورد واگذاری، با وزارت امور اقتصادی و دارایی است و ارتباطی به مدیرعامل آن ندارد.