۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«حآفرین» با روش جدید عرضه اولیه‌ به فرابورس می آید

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸
کد خبر: 560410
«حآفرین» با روش جدید عرضه اولیه‌ به فرابورس می آید

عرضه اولیه ۵درصد از سهام شرکت ریل‌ پرداز نوآفرین، روز دوشنبه (۲۲ شهریورماه) برای اولین‌ بار بر مبنای دستورالعمل جدید عرضه‌های اولیه و با کشف قیمت توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بر اساس دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق‌بهادار در فرابورس ایران، به اطلاع می‌رساند سهام شرکت ریل‌ پرداز نوآفرین با نماد «حآفرین» به سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه می‌شود. منظور از سرمایه‌گذاران واجد شرایط، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

تعداد کل سهام قابل عرضه، ۳۷۱ میلیون و ۴۰۰هزار سهم، معادل ۵درصد از کل سهام شرکت است. همچنین، حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی، ۷۴ میلیون سهم، قیمت‌ نهایی ارزش‌گذاری ۵هزار و ۴۰۲ ریال، قیمت مبنا، ۳هزار و ۳۰ ریال و دامنه قیمت در ثبت سفارش از مبلغ ۲هزار و ۷۲۷ ریال تا ۳هزار و ۳۳۳ ریال قید شده است.

همچنین از روز دوم، صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند تا ۵۰درصد دارایی که خریداری کرده‌اند را به فروش برسانند. سرمایه‌گذاران حقیقی نیز می‌توانند اقدام به خرید سهام مذکور در معاملات ثانویه کنند. بازارگردان نیز از روز دوم بازارگردانی را آغاز خواهد کرد. تاریخ ثبت سفارش سهام، دوشنبه (۲۲ شهریورماه) است که در همان روز، سهام اختصاص یافته به هر صندوق هم مشخص خواهد شد.

photo_2021-09-08_13-07-34