صندوق‌های ETF «سهامی» ۵.۴درصد و صندوق‌های مبتنی بر طلا ۱.۴درصد به صورت متوسط با رشد همراه شدند.

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۵.۴درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۵.۵درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس رشد ۵.۶درصدی را به ثبت رسانید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

بیشترین بازدهی هفتگی قیمت ۱۰.۵درصد و مربوط به صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) بود، همچنان بهترین عملکرد در اختیار صندوق ارزش آفرین بیدار (ارزش) قرار گرفت به طوری که خالص ارزش دارایی‌های آن ۷.۵درصد ارتقا یافت.

تنها سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق سپهر اندیشه نوین اختصاص داشت؛ صندوق «صنوین» خلاف رشد ۲.۶درصدی ارزش دارایی‌های تحت تملکش با افت ۰.۵درصدی قیمت مواجه شد.

صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (مدیر) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۳.۵درصد زیرNAV  ابطال قرار دارد. صندوق سپهر کاریزما (کاریس) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۲.۳درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

در طول هفته صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۵.۷درصد افزایش قیمت داشت و ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن هفت درصد ارتقا یافت. دومین صندوق دولتی یعنی صندوق پالایشی یکم ۲.۹درصد رشد قیمت داشت درحالی که به ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۴.۵درصد اضافه شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» ۳۴.۵درصد و «پالایش» ۱۴.۵درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول هفته جاری صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۱.۴درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۱.۵درصد رشد قیمت داشت و ۲.۱درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF گروه زعفران سحرخیز بهترین بازدهی (۸.۸درصد) را به نام خود ثبت کرد، حباب منفی صندوق «سحرخیز» نیز به ۱۳.۵درصد رسید.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی کلیک کنید

تحرکات صندوق‌های قابل معامله 1400.05.21

صندوق های قابل معامله 1400.05.21