۰ نفر

سازمان بورس درباره اظهارات رییس جمهور توضیح داد

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۵۴
کد خبر: 530261
سازمان بورس درباره اظهارات رییس جمهور توضیح داد

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره این سخن رییس جمهور که دولت بورس را به اوج رساند، گفت: شاید منظور رییس جمهور این بوده که بازار سرمایه جایگاه متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رادیو گفت وگو، میثم فدایی در رابطه با چرایی ریزش شاخص بورس در روز گذشته گفت: تا روز دوشنبه (فردا ۳ خرداد) که بازارهای جهانی مجدداً فعال شوند، شاهد جوی منفی در بازار خواهیم بود.

فدایی اظهار کرد: شفاف‌سازی شرکت‌های پالایشگاهی دلیل دیگر ریزش بورس بودند.

وی با اشاره به اینکه ابهامات شرکت‌های پالایشگاهی همواره در رابطه با نرخ خوراک از بدو ورود به بورس مشاهده شده است، گفت: یکی از شرکت‌های پالایشگاهی یکی از نرخ‌ها را بسیار پایین اعلام کرده بود و به تبع ریزش این سهم، سایر سهم‌ها نیز بازار را منفی کردند.

فدایی معتقد است افزایش نرخ شرکت‌های خودرویی در روز گذشته نمایان نشد و ادامه داد: به دلیل ریسک سیستماتیک بازار، این خبر در قیمت‌ها نشان داده نشد.

وی افزود: مدیر مالی آن پالایشگاه اعلام کرده است که صورت مالی تهیه شده قابل اتکا نیست.

فدایی همچنین در خصوص افزایش نرخ شرکت خودرو که در پی برنامه ریزی های فصلی صورت گرفته است، گفت: روز گذشته ۹ درصد افزایش نرخ شرکت‌های خودرویی را شاهد بودیم که در سهم‌ها نشان داده نشد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس نسبت به منفی بودن حساب این شرکت‌ها در روز گذشته ابراز تأسف کرد و افزود: علت این مسئله ریسک سیستمی بازار است.

فدایی همچنین در پی درخواست مجری برنامه به تحلیل سخن رییس جمهور که گفته بود دولت بورس را به اوج رساند، اظهار نظر کرد و گفت: احتمال می‌دهم که شاید منظور رییس جمهور این بوده که بازار سرمایه جایگاه متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در زمان انتخابات روحانی، هیچ صحبتی درباره بورس وجود نداشت اما امروزه، بازار سرمایه نقشی ویژه را در اقتصاد کشور پیدا کرده است، گفت: از این منظر سخن رییس جمهور را قبول دارم.