۰ نفر

به دنبال عرضه اولیه روز جاری؛

نشست خبری یک دیدار، یک عرضه به ارائه اطلاعات «فتوسا» اختصاص یافت

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبر: 529036
نشست خبری یک دیدار، یک عرضه به ارائه اطلاعات «فتوسا» اختصاص یافت

نشست خبری یک دیدار، یک عرضه برای ارائه اطلاعات کاملی از وضعیت تولید، فروش و صورت‌های مالی شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ تعداد ۷۵ میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، معادل ۱۵درصد سهام این شرکت، امروز (۲۹ اردیبهشت ماه) به‌عنوان دومین عرضه اولیه سال جاری بازار سرمایه با نماد معاملاتی «فتوسا» در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در در دامنه قیمتی ۷۱۲۹ تا ۷۸۴۲ ریال به عموم عرضه می‌شود و ۱۰ میلیون سهم نیز، شنبه (اول خردادماه ۱۴۰۰) به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصیص خواهد یافت. حداکثر سهام قابل خریداری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، ۱۳۰ سهم و حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه، بالغ بر یک میلیون ریال است.

در ابتدای نشست خبری یک دیدار، یک عرضه، حسین سلیمی، مشاور سرمایه‌گذاری گروه صنعتی و‌ معدنی زرین که شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان از زیرمجموعه‌های آن است، فعالیت اصلی این شرکت را در حوزه سرب و روی عنوان کرد و اظهار داشت: «فتوسا» مجوز تولید کنسانتره سولفور روی دارد و با توجه به پتانسیل‌های فنی موجود در این مجموعه در صورت فراهم‌شدن زمینه‌های لازم، تولید کنسانتره مس را نیز در برنامه کاری خود خواهد داشت.

به گفته وی، شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان از حاشیه سود مناسبی برخوردار است و سود هر سهم این شرکت در سال ۹۹ رقم ۱۱۷۳ ریال بوده است.

در ادامه این نشست، حسین جوادی، عضو هیات مدیره شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان با اشاره به اینکه «فتوسا» تنها شرکت در میان شرکت‌های فرآوری مواد معدنی در زمینه سرب و روی بوده که بر اساس فرآوری مواد معدنی با ماهیت سولفیدی طراحی شده است، تصریح کرد: از دیگر مزیت‌های «فتوسا»، شفافیت مالی آن است که از مصادیق آن می‌توان به نداشتن بدهی مالیاتی و بدهی بیمه‌ای معوق، رفع تعهدات ارزی، ارائه گزارش‌های حسابرسی منظم و ... اشاره کرد.

جوادی افزود: سرمایه شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان طی سه مرحله افزایش یافته و در حال حاضر دارای سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی (۵۰۰ میلیون سهم ۱۰۰۰ ریالی) است.سود خالص فتوسا در سال گذشته، بیش از ۵۳ میلیارد تومان بوده است.

فتوسا