۰ نفر

طغیانی نشست کمیسیون اقتصادی را تشریح کرد؛

بررسی وضعیت انتخابات هیات مدیره شرکت های تعاونی سهام عدالت استانی

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹
کد خبر: 526792
بررسی وضعیت انتخابات هیات مدیره شرکت های تعاونی سهام عدالت استانی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی نحوه فرآیند انتخابات هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جلسه (یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) کمیسیون متبوع خود گفت: در نشست روز گذشته فرآیند انتخابات هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه امروز معاون سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از تخلفات  انجام گرفته در اجرای فرآیند هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت استانی ارائه کرد، افزود: تخلفات قانونی و مغایرت‌های ایجاد شده از سوی مجریان در جلسه مذکور بررسی شد.

وی با بیان اینکه مجلس با واگذاری اختیارات و جلب مشارکت مردم در این شرکت‌ها همراه است، تصریح کرد: براساس گزارشات رسیده، عدم احراز مشارکت واقعی مردم با توجه به وضعیت فعلی برگزاری مجامع کاملا مشهود است. به طور مثال درصد کمی از سهامداران در مجمع اول شرکت کردند و مردمی سازی اتفاق نیافتاده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در برخی استان‌ها بیش از ۵۰درصد دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای اداره سهام خود انتخاب کردند، در سامانه سجام ثبت نام نکرده و امکان حضور در مجمع و رای ندارند که این عدد برای میانگین کشوری حدود ۳۵درصد است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اساسنامه برگزاری مجمع عمومی تاکنون تصویب نشده است. این در حالی است که نخست باید اساسنامه تصویب و سپس انتخابات هیات مدیره انجام گیرد.

طغیانی با بیان اینکه رسیدگی به صلاحیت نامزدها از دیگر مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه این شرکت‌ها در کشور است. بنابراین صلاحیت کاندیداها، باید به دقت بررسی شود؛ در این جلسه پیشنهاد شد یک نفر از مجمع نمایندگان هر استان و یک نفر از قوه قضاییه به عنوان ناظر در فرآیند صلاحیت‌سنجی نظارت کنند.