۰ نفر

سازمان بورس و اوراق بهادار ؛

بورسی‌ها ادعای صندوق توسعه ملی را رد کردند

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۱۵
کد خبر: 524103
بورسی‌ها ادعای صندوق توسعه ملی را رد کردند

درحالیکه صندوق توسعه ملی در گزارشی ادعا کرده است که سازمان بورس و اوراق بهادار اجرایی شدن مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اختصاص منابع صندوق به بازار سرمایه را از بانک مرکزی پیگیری نکرده است، سازمان بورس این ادعا را نپذیرفت و اعلام کرد شک و شبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با ادامه روند ریزشی در بازار سرمایه از سال گذشته، زمزمه های تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار در چند مرحله به گوش رسید که مرحله نخست این قرار، به مبلغ یک هزار میلیارد تومان اجرا شد اما خبری از مراحل بعدی نشد.

موضوعی که صندوق توسعه ملی در گزارشی ارائه داده بود اعلام کرده است که در دوم مهر ماه ۱۳۹۹ مصوبه شورای عالی امنیت ملی، در خصوص تخصیص منابع به سازمان بورس و اوراق بهادار در هیات امناء صندوق توسعه ملی مطرح و مقرر شد که این مصوبه در هیات عامل این صندوق مطرح و به بانک مرکزی ابلاغ شود. بنابر این در تاریخ سوم مهرماه نیز جلسه هیات عامل صندوق به صورت فوق‌العاده تشکیل شد، اختصاص منابع مورد نظر شورای عالی امنیت ملی برای بورس مصوب و به بانک مرکزی ابلاغ شد ولی به دلیل عدم پیگیری سازمان بورس اوراق بهادار از طریق بانک مرکزی و مشکلات تسعیر ارز توسط بانک مرکزی، این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

این موضوع درحالی از سوی صندوق توسعه ملی مطرح شده است که بورسی‌ها آن را رد و اعلام کردند که  تمامی مکاتبات، پیگیری ها و پیوست های مرتبط با دستور حمایت صندوق توسعه ملی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به مجموعه صندوق توسعه ملی ارائه شده و جای شک و شبهه ای در این زمینه وجود ندارد.

شایان ذکر است، بر اساس آخرین گزارش ها این سازمان تکالیف قانونی و پیگیری های لازم را به منظور تسریع در واریز مبالغ مصوب به صندوق تثبیت را تا حصول نتیجه به عمل خواهد آورد.