۰ نفر

به دنبال نامه چند ده فعال بازار سرمایه به سران قوا؛

درخواست‌های عجیب برای تنفس مصنوعی به بورس ارائه می‌شود

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبر: 523224
درخواست‌های عجیب برای تنفس مصنوعی به بورس ارائه می‌شود

عضو هیات رییسه مجلس بر تخصیص یک خط اعتباری از سوی دولت از محل بانک مرکزی برای بهبود وضعیت بازار بورس و سرمایه تأکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، علیرضا سلیمی با اشاره به نامه چند ده فعال بازار سرمایه به سران قوا برای بهبود وضعیت بازار و راهکاری خروج از این شرایط اظهار داشت: با توجه به شرایطی که بر بازار سرمایه حاکم شده ضرورت دارد که دولت برای بهبود وضعیت بورس، یک ردیف اعتباری از محل بانک مرکزی تخصیص دهد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار نیازمند مصوبه مجلس است، افزود: دولت برای تخصیص اعتبار جهت بهبود وضعیت بورس لایحه بدهد و طبیعی است که مجلس هرگونه همکاری برای این موضوع را با دولت خواهد داشت.

 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما پیگیر حقوق مردم در حوزه‌های مختلف هستیم و با جدیت پیگیر حقوق سهامداران خرد در بورس هستیم و خواهیم بود. چنانچه دولت برای تخصیص اعتبار به منظور بهبود وضعیت این بازار به مجلس لایحه ندهد، ما خودمان در مجلس طرحی را برای رفع این مشکل تدوین خواهیم کرد.

 سلیمی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان موضوع مشکلات سهامداران است، گفت: در نشست اخیر هیات رییسه این تصمیم اتخاذ شده که نظرات و پیشنهادات درباره وضعیت بورس و سهام‌داران خرد در این بازار طی چند روز جمع آوری شود و برای طرح در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه ارائه و در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: حدود ۸ ماه است که شاخص بورس روند کاهشی را دارد و سهامداران خرد در این بازار ضرر و زیان‌های زیادی را متحمل شده‌اند و ضروری است تا برای بهبود وضعیت این بازار اقدام مقتضی صورت گیرد و ما در مجلس به طور جد پیگیر این موضوع هستیم.