۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عدم فروش و آزادسازی باقی‌مانده سهام عدالت/ ثبت‌نام در سامانه سجام رایگان است

۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
کد خبر: 504725
عدم فروش و آزادسازی باقی‌مانده سهام عدالت/ ثبت‌نام در سامانه سجام رایگان است

فهیمی گفت: باوجود وعده رییس جمهور درخصوص آزادسازی ۴۰ درصد سهام عدالت در دهه فجر، به دلیل شرایط حاکم در بازار سرمایه، فعلا امکان فروش و آزادسازی ۴۰ درصد باقی‌مانده سهام عدالت وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: آزادسازی سهام عدالت در یکی از پرنوسان‌ترین سال‌های بازار سرمایه رخ داد و تاکنون طرحی در بازار سرمایه کشور به این ابعاد و گستردگی وجود نداشته است.

وی افزود: تاکنون طرحی در بازار سرمایه طرحی به این عظمت نداشتیم. دارایی سهام عدالت معادل ۸۰ درصد بودجه جاری سال گذشته کشور بود.

مدیرعامل سمات تصریح کرد: در فرآیند آزادسازی سهام عدالت، دارایی‌ها از کنترل و مالکیت دولت، خارج و به سازمان بورس منتقل شد. هدف از آزادسازی سهام عدالت، توانمندسازی خانواده‌های کم برخوردار است. بر این اساس، تسهیلات، امکانات و زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم.

فهیمی تصریح کرد: توصیه همیشگی ما به سهامداران، عدم فروش سهام عدالت است. از ابتدا به مردم توصیه شد، سهام خود را نفروشند. زیرا عرضه ۶۰۰هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه، آن را را نابود می‌کند.

به گفته فهیمی در مرحله اول آزادسازی سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر قادر به مشاهده دارایی خود در سامانه سهام عدالت و تصمیم‌گیری در خصوص آن بوده‌اند. 

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار داشت: ضرورت ثبت‌نام مشمولان سهام عدالت در سامانه سجام وجود دارد. ثبت‌نام در سامانه سجام رایگان است و نیازی به مراجعه به کارگزاری‌ها و دیگر مراکز نیست. سهامداران می‌توانند به صورت غیرحضوری سجامی شوند. پس از ثبت‌نام در سامانه سجام و ایجاد ارتباط با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ما قادر به انجام بسیاری از خدمات برای سهامداران به صورت الکترونیکی هستیم و به هیچ وجه نیازی به مراجعه حضوری سهامداران نیست.