۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین؛

عدم وجود منابع برای اختصاص به جاماندگان سهام عدالت/ دولت تصمیمی مبنی بر ورود به طرح جاماندگان ندارد

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبر: 504434
عدم وجود منابع برای اختصاص به جاماندگان سهام عدالت/ دولت تصمیمی مبنی بر ورود به طرح جاماندگان ندارد

مراسم برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی (نشست خبری سهام عدالت) با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، رییس سازمان خصوصی‌سازی و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ طرح سهام عدالت جاماندگان تاکنون اخبار و حواشی زیادی را به خود اختصاص داده است و همچنان تکلیف بسیاری از دهک‌های کم‌ درآمد که باید مشمول این طرح شوند، مشخص نیست. کمیسیون اقتصادی مجلس، طرحی را مبنی بر اختصاص سهام عدالت به ۶ دهک کم درآمد جامعه تصویب و تعداد جاماندگان از سهام عدالت را ۲۰ میلیون نفر اعلام کرد. این در حالی است که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، پیشنهادی را مبنی بر اختصاص سهام عدالت به ۷ میلیون نفر جامانده در لایجه بودجه ۱۴۰۰ تصویب کرد. پیش‌تر نیز، دولت اعلام کرده بود که منابعی برای اختصاص سهام عدالت به اشخاص ندارد. ناهماهنگی‌های ایجادشده، اختلاف میان دو کمیسیون مجلس و فاصله ۱۳ میلیونی میان عدد اعلامی کمیسیون اقتصادی و تلفیق، شفاف نبودن تعداد جاماندگان سهام عدالت و بسیاری از موارد دیگر، سهامداران را دچار سردرگمی کرده است و جاماندگان، همچنان تکلیف خود را نمی‌دانند. 

علی عسکری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در نشست خبری سهام عدالت در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر وضعیت طرح جاماندگان سهام عدالت و آینده آن گفت: دولت تصمیمی مبنی بر ورود به این طرح ندارد. زیرا واقعیت این است که سهامی از شرکت‌ها به عنوان سهام دولت باقی نمانده است که دولت بخواهد آن را توزیع کند. 

وی افزود: بنابراین اگر در گوشه و کنار کشور بحث جاماندگان سهام عدالت مطرح می‌شود، باید دید منبع اختصاص سهام کجاست و اگر منبعی وجود ندارد، اصل موضوع مطرح نخواهد شد.

عسکری تصریح کرد: درواقع سیاست کلی کشور و دولت این نیست که موضوع سهام عدالت جاماندگان را در برنامه کار خود قرار دهد، بلکه دولت تمام اهتمام خود را به کار گرفته تا اشخاصی که در گذشته سهام عدالت به آنها اختصاص داده شده است، مدیریت سهام خود را به دست آورند و این طرح در دستور کار دولت نیست.