۰ نفر

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران؛

سبد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه متنوع می‌شود

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶
کد خبر: 494717
سبد سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه متنوع می‌شود

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: از هفته جاری دو صندوق کالای کشاورزی به مدت ۵ روز کاری، پذیره نویسی می‌شود که از مزایای این صندوق ها، متنوع سازی و کاهش ریسک سبد سرمایه گذاران در بازار سرمایه و از بعد اقتصاد کلان، پایدارسازی قیمت محصولات کشاورزی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، علیرضا ناصرپور در رابطه با زمان آغاز فعالیت صندوق‌های کالایی کشاورزی در بورس کالا، افزود: از هفته جاری پذیره نویسی دو صندوق کشاورزی قابل معامله در بورس کالا آغاز می‌شود و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این صندوق، به صورت هر واحد است و واحدهای این صندوق متشکل از کالاهای کشاورزی است که در بورس کالا معامله می‌شوند.

ناصرپور گفت: افراد با خرید هر واحد از این صندوق، به مدیر صندوق اجازه می‌دهد در کالاهای مبتنی بر سپرده مانند پسته و زعفران سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه این صندوق‌های قابل معامله با سرمایه متغییر ایجاد می‌شود، افزود: صندوق‌های کشاورزی در مرحله نخست با حداقل ۱۰ میلیارد تومان و با ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری، پذیره‌نویسی می‌شود و در صورت تکمیل واحدها، دوباره سرمایه صندوق افزایش می‌یابد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران اضافه کرد: هفته آینده پذیره نویسی در ۵ روز کاری صورت می‌گیرد و بعد از دریافت مجوز از سازمان بورس، معاملات ثانویه در بورس کالا انجام می‌شود.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: یکی از مزایای این صندوق ها، متنوع سازی سبد سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است و ریسک را کاهش می‌دهد و همچنین در بخش اقتصاد کلان، این صندوق‌ها باعث پایدارسازی قیمت محصولات می‌شوند.