۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عرضه ۳۰ میلیون سهام شرکت سپیدار سیستم در فرابورس ایران

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶
کد خبر: 489867
عرضه ۳۰ میلیون سهام شرکت سپیدار سیستم در فرابورس ایران

۱۵ درصد از سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا به تعداد ۳۰ میلیون سهم به زودی در فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ محمد عزیزاللهی، رئیس هیئت مدیره شرکت سپیدار سیستم آسیا در نشست خبری عرضه این شرکت در فرابورس اظهار کرد: سپیدار سیستم در شهریور ۹۹ در فرابورس پذیرفته شد و بر این اساس، ۱۵ درصد از سهام شرکت به تعداد ۳۰ میلیون سهم عرضه اولیه می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سپیدار سیستم آسیا با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۲۰میلیارد تومانی از برنامه های آتی و جذابیت های سرمایه گذاری خبر دادند.

جلسه معارفه شرکت سپیدار سیستم آسیا عصر دیروز با حضور محمد عزیزاللهی، رئیس هیات مدیره، حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل و اصحاب رسانه بصورت آنلاین برگزار شد تا این شرکت ۲۰میلیارد تومانی، آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی معادل ۳۰ میلیون سهم در بازار دوم فرابورس شود. 

رنجبری درخصوص به عملکرد مالی شرکت توضیح داد: درآمد عملیاتی از ۸.۹ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۷۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که رشد ۵۱ درصدی داشته است. بیشترین درآمد از بخش فروش نرم افزار بوده که سهم ۸۹ درصدی را به خود اختصاص داده و بیشترین بخش هزینه نیز با ۴۸ درصد به حقوق و مزایا مربوط بوده است. درآمد سخت افزاری نیز ظرف دو سال گذشته جزو محل های درآمد جدید بوده است.

وی اضافه کرد: سود ناخالص و حاشیه سود از ۳.۴ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۵۳.۹ میلیارد تومان در سال جاری رسیده که رشد ۷۷ درصدی داشته است.

سود خالص نیز از ۲۵ درصد در سال ۹۵ به ۸۷ درصد در سال جاری رسیده است. ۵۰ درصد درآمدها در پیش بینی بودجه سال جاری، ۵۵ درصدی سود عملیاتی و ۵۹ درصدی سود خالص در ۶ ماهه محقق شده است.