۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

«وکبهمن»، هجدهمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال جاری/ «وکبهمن» را بیشتر بشناسید

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبر: 488169
«وکبهمن»، هجدهمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال جاری/ «وکبهمن» را بیشتر بشناسید

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن که در حوزه نهادهای مالی مانند سرمایه‌گذاری، شرکت‌های سرمایه‌پذیر و... فعالیت می‌کند، دومین شرکت پذیرش‌شده پس از آغاز عرضه‌های اولیه جدید در بازار سرمایه است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ نشست خبری یک دیدار، یک عرضه به مناسبت عرضه اولیه سهام شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن در بازار اول فرابورس برگزار شد. 

مراسم عرضه اولیه «وکبهمن» امروز در فرابورس ایران برگزار شد و ۲۵۰ میلیون سهم (معادل ۱۲ درصد) از سهام شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد. زمان سفارش‌گیری «وکبهمن» از ساعت ۱۳ تا ۱۷ اعلام شده است. بنابراین متقاضیان خرید سهام این شرکت باید پس از پایان معاملات، اقدام به سفارش خرید کنند.

معاملات ثانویه «وکبهمن» از روز شنبه (۲۲ آذرماه) آغاز خواهد شد ۵۰ میلیون سهم (معادل دو درصد) با قیمت ثابت کشف‌شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق‌های سرمایه تعلق می‌گیرد.

حداکثر سهم هر کد حقیقی یا حقوقی در عرضه اولیه «وکبهمن»، ۱۰۰ سهم بوده و قیمت هر سهم مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، ۱۴۲۰۰ تا ۱۴۴۸۴ ریال اعلام شده است. 

عباس شفیع‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن در مراسم عرضه اولیه سهام این شرکت گفت: سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، زیرمجموعه بانک سینا است و ۱۰۰ درصد از سهام این شرکت دراختیار این بانک قرار دارد که در جریان عرضه اولیه، ۱۰ درصد آن به عموم سرمایه‌گذاران و ۲ درصد نیز به صندوق‌های‌ سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود. شرکت توسعه سینا، صرافی سینا و بانک سینا از سهامداران عمده «وکبهمن» هستند. 

همچنین «وکبهمن» ۲۰ درصد از سهام شرکت فن آوا کارت را در اختیار داشته و قصد ورود آن به بازار سرمایه را دارد. سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، دارنده ۲۰ درصد از سهام شرکت توسعه نوآوری و فناوری سینا نیز است که در حوزه فین‌تک و فناوری‌های نوین فعالیت می‌کند.

به گفته شفیع‌پور، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن در ابتدا سرمایه ۵ میلیارد تومانی داشته که طی ۷ مرحله افزایش سرمایه به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است. سود محقق شده قابل تقسیم، ۱۶۶ میلیارد تومان در بودجه شرکت بوده، اما ۲۵۶ میلیارد تومان محقق شده است.

وکبهمن