۰ نفر

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد؛

ثبت نام ۲۱.۳ میلیون نفر در سامانه سجام بورس

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۳
کد خبر: 484256
ثبت نام ۲۱.۳ میلیون نفر در سامانه سجام بورس

براساس جدیدترین آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تاکنون ۲۱ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر در سامانه جامع اطلاعات مشتریان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با توجه به اینکه از ابتدای امسال همزمان با آزادسازی سهام عدالت و ورود سهامداران عدالت به بورس، تحولی در بازار سرمایه روی داده و این بازار از یک بازار سنتی با حضور شرکت‌های حقوقی و تعداد اندک افراد حقیقی تبدیل به بازاری متشکل از افراد حقیقی با تعداد بالا و اشخاص حقوقی یعنی شرکت‌ها شده است.

در این زمینه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را طراحی کرده تا همه اشخاص حقیقی و حقوقی بورس در این سامانه ثبت‌نام کنند و اطلاعات آنها شامل شماره تلفن همراه، شماره ملی، شماره حساب بانکی معتبر و سایر اطلاعات در آن درج می‌شود تا اولاً احراز هویت مشتری صورت گیرد و ثانیاً هرگونه عایدی از محل سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام واریز شود.

 شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه با توجه به ریزش شاخص کل بورس در سه ماه گذشته اعلام کرد: جدیدترین آمار نشان می‌دهد در آبان‌ماه سال جاری ۲۱۷ هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند و در حال حاضر کل ثبت‌نام شدگان در این سامانه ۲۱ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که در ماه‌های ابتدایی سال و اوج رشد بورس ماهانه تا ۵ میلیون نفر هم در سجام ثبت‌نام می‌کردند.

براساس جدول ثبت‌نام افراد در سجام در استان تهران ۲۷ هزار و ۹۹۸ نفر با بیشترین تعداد پس از آن اصفهان ۲۰ هزار و ۵۷۷ نفر، خراسان رضوی ۱۴ هزار و ۴۴۰ نفر، فارس ۹ هزار ۹۹۱ نفر، خوزستان ۹ هزار ۶۶۹ نفر و در رتبه‌های بعدی سایر استان‌ها قرار دارند و استان بوشهر با ثبت‌نام یک هزار و ۲۶۱ نفر کمترین میزان ثبت‌نامی افراد در سامانه سجام را در آبان‌ماه به خود اختصاص داده است.