۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در آخرین روزهای شهریور / سکه به کانال ۱۲میلیون بازگشت

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبر: 562280
پیش بینی قیمت طلا در آخرین روزهای شهریور / سکه به کانال ۱۲میلیون بازگشت

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اگر تا پایان شهریور ماه اتفاق سیاسی و اقتصادی خاصی رخ ندهد و دلار و اونس جهانی در محدوده فعلی نوسان داشته باشد، طلا و سکه هم افزایش یا کاهش قیمت زیادی نخواهد داشت.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افزایش مجدد قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: امروز باتوجه به توقف روند نزولی بازار ارز و رشد قیمت دلار، شاهد افزایش جزیی قیمت طلا و بازگشت سکه به کانال ۱۲میلیون تومان هستیم.

او ادامه داد: این درحالیست که ارزش اونس جهانی با افت حدود ۱۰دلاری به ۱۷۸۶دلار رسیده و تقاضا برای طلا و سکه هم به شدت کم شده که در چنین شرایطی باید قیمت‌ها کاهش می‌یافت اما نوسانات افزایشی بازار ارز مانع این اتفاق شد.

این فعال بازار طلا با مقایسه قیمت‌ها نسبت به روز گذشته بیان کرد: امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار حدود ۴۵هزار، طلای ۱۸عیار گرمی ۱۰هزار، سکه امامی ۱۳۰هزار، سکه طرح قدیم و نیم سکه هر کدام ۱۰۰هزار، ربع سکه ۵۰هزار و سکه یک گرمی هم ۱۰۰هزار تومان به نسبت دیروز گران شده است.

محمدولی با پیش‌بینی وضعیت بازار بعد از اتمام ماه صفر بیان کرد: بازار طلا ماه‌هاست که حال خوشی ندارد و حجم دادوستد‌ها به دلیل بیماری کرونا و نوسانات نرخ کاهش یافته و این وضعیت در ماه محرم و صفر تشدید شده؛ حالا اگرچه به دلیل افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم کاهش یافته اما به نظر می‌رسد بعد از اتمام ماه صفر شاهد افزایش جزیی تقاضا و خروج بازار از حالت رکود باشیم.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: برای ماه‌های آینده انتظار تغییرات شدید قیمت‌ها را نداریم اما باتوجه به اخبار مثبت سیاسی و خوشبینی نسبت به آینده برجام، احتمال پایین آمدن دلار و به‌تبع آن کاهش اندک قیمت طلا و سکه بالاست.

افزایش حباب سکه به ۶۶۰هزار تومان

محمدولی در پایان به تشریح قیمت‌های امروز پرداخت و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح جدید به ۱۲میلیون، سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار و حباب سکه هم به ۶۶۰هزار تومان افزایش یافته است.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم در بازار امروز شش میلیون و ۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان است؛ همچنین هر مثقال طلای ۱۷عیار با قیمت پنج میلیون و ۳۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز یک میلیون و ۱۶۰هزار تومان معامله می‌شود.