۰ نفر

شرط اجرای لایحه رتبه بندی معلمان چیست؟

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۳۷
کد خبر: 561644
شرط اجرای لایحه رتبه بندی معلمان چیست؟

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بی‌مهری دولت روحانی به نظام رتبه‌بندی معلمان گفت: بازنگری‌هایی در این لایحه انجام و رتبه‌بندی محقق می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا احمدی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار داشت: انجام رتبه‌‌بندی فرهنگیان را به معلمان وعده داده بودیم و این لایحه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بازنگری که قرار است در این لایحه انجام شود افزود: دولت پیشین اواخر عمر خود اعلام داشت نمی‌تواند اعتباری که برای رتبه‌بندی در نظر گرفته بود را تخصیص دهد.

وی گفت: با وجود بی‌مهری‌های دولت نسبت به مجلس و کمیسیون آموزش، پیگیری لایحه رتبه بندی فرهنگیان را متوقف نکردیم تا این نظام رتبه‌بندی حتماً محقق شود در این راستا اعضای کمیسیون آموزش هفته گذشته جلسه‌ای با آقای قالیباف برگزار کردند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس عنوان داشت: رییس مجلس در این زمینه ساز و کاری را مشخص کرد و قرار بر این شد اعضای کمیسیون آموزش همین هفته جلساتی را با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه داشته باشند.

احمدی با اشاره به بازنگری‌هایی که ممکن است در این لایحه انجام پذیرد و با تأکید بر اینکه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان حتماً محقق می‌شود و فرهنگیان نباید دلسرد شوند افزود: سعی داریم در جلسات پیش‌رو به جمع‌بندی برسیم تا لایحه مذکور به یک سرانجامی برسد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس توجه ویژه به مجریان واکسیناسیون را مورد تأکید قرار داد و گفت: از مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقاضا دارم به پرسنلی که در مراکز بهداشت و پایگاه‌های واکسیناسیون مشغول به کار هستند نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه پرسنل، داوطلبان و بسیجیانی که در اجرای واکسیناسیون پیش قدم شده‌اند و همچنین خانواده‌های آن‌ها باید واکسینه شوند افزود: گروه‌های جهادی و کادر درمانی به‌ویژه مجریان طرح شهید سلیمانی زحمات بسیاری را متحمل شدند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به لزوم پرداخت حق‌الزحمه به مجریان واکسیناسیون گفت: 12 نفر از مجریان طرح شهید سلیمانی در مرکز بهداشت رودبارتان رشت  با وجود حدود 6 ماه فعالیت در این مرکز هیچ حق‌الزحمه دریافت نکرده‌اند.

احمدی عنوان کرد: افرادی که در پایگاه‌ها مشغول انجام تست کرونا یا اجرای واکسیناسیون هستند سربازان خط مقدم بهداشت و سلامت جامعه بوده و با خطر دست و پنجه نرم می‌کنند لذا مسئولان مربوطه باید توجه ویژه‌تری به آنان داشته باشند.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی خود روز گذشته از مراکز بهداشت و درمان خمام، خشکبیجار، لشت نشاء، کوچصفهان و سنگر افزود: روسای حوزه بهداشت و درمان، فرمانداران و معاونان استاندار باید به طور مستمر از این پایگاه‌ها بازدید داشته باشند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس تصریح کرد: مسئولان مربوطه ضمن سرکشی و عرض خدا قوت به این کادر زحمتکش پاداش و حق‌الزحمه‌ای برای آنان در نظر بگیرند تا این افراد انگیزه بیشتری برای خدمت‌ در جبهه سلامت جامعه داشته باشند.