۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبات قیمت نفت به دنبال بازگشت تدریجی تولید پالایشگاه های آمریکا

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
کد خبر: 560389
ثبات قیمت نفت به دنبال بازگشت تدریجی تولید پالایشگاه های آمریکا

از آنجا که فعالیت پالایشگاه‌های خلیج مکزیک آمریکا پس از خسارات طوفان آیدا به تدریج از سر گرفته می‌شود، قیمت نفت امروز تا حدودی به ثبات رسید.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه پس از ضرر روز گذشته خود که ناشی از افزایش ارزش دلار و نگرانی‌های تقاضا بود، تغییر اندکی را تجربه کرد. در همین حال، بازگشت تدریجی تولید در خلیج مکزیک ایالات متحده تا حدودی از قیمت‌ها حمایت کرد.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا پس از سقوط 1.4درصدی روز گذشته، 11سنت معادل 0.2درصد افزایش یافت و به 68دلار و 46سنت در هر بشکه رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت به دنبال تجربه 0.7درصد افت در روز دوشنبه، با 2سنت کاهش به قیمت 71دلار و 67سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اذعان داشتند: "در حال حاضر، بازار تحت تاثیر تاخیر در بازیابی عملکرد در خلیج مکزیک قرار گرفته است."

تولیدکنندگان خلیج مکزیک ایالات متحده، 9روز پس از وقوع طوفان آیدا، همچنان در تلاش برای شروع مجدد فعالیت خود هستند.

روز سه‌شنبه، 79درصد از تولید خلیج آمریکا همچنان متوقف بود و 79پلتفرم تولید هنوز تعطیل است. تا کنون 17.5میلیون بشکه نفت در بازار از دست رفته است. لازم به ذکر است که چاه‌های فراساحلی این خلیج 17درصد از کل تولید ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

تحلیلگران ING در یادداشتی اظهار کردند: "به نظر می‌رسد عملیات پالایشگاه‌ها سریع‌تر بازیابی شود."

آی‌ان‌جی با استناد به آخرین گزارش وزارت انرژی اذعان کرد که از 2میلیون بشکه در روز از ظرفیت تولید، 1میلیون بشکه در روز متوقف شده است. با این حال، پالایشگاه‌هایی که دوباره راه‌اندازی شده‌اند، بعید به نظر می‌رسد که اکنون مجددا با ظرفیت کامل کار کنند.

از طرفی، معامله‌گران در انتظار داده‌های موجودی ذخایر از سوی موسسه نفت آمریکا در روز چهارشنبه و اداره اطلاعات انرژی در روز پنجشنبه هستند تا تصویر واضح‌تری از تاثیر طوفان آیدا بر تولید نفت خام و وضعیت پالایشگاه‌ها داشته باشند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط رویترز، تحلیلگران به طور متوسط انتظار دارند که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 3سپتامبر، 3.8میلیون بشکه، ذخایر بنزین 3.6میلیون بشکه و میعانات 3میلین بشکه کاهش یافته باشد.

به دنبال نگرانی‌ها از اینکه افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در ایالات متحده و آسیا منجر به رشد کندتر خواهد شد و همچنین افزایش ارزش دلار، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا روز سه‌شنبه افت قابل توجهی را تجربه کرد.