۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳شهریور / کاهش ۳۰۰هزار تومانی سکه طی یک هفته

۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۸
کد خبر: 558946
پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳شهریور / کاهش ۳۰۰هزار تومانی سکه طی یک هفته

ابتدای هفته گذشته با آغاز روند نزولی بازار ارز، بهای طلا و سکه هم کاهش یافت اما با بالا و پایین شدن قیمت دلار، بازار طلا هم دچار نوسان شد؛ حالا به گفته رییس اتحادیه طلا، از آنجا که آینده بازار طلا بستگی به روند دلار دارد، درصورت کاهش دوباره نرخ ارز شاهد افت بهای طلا و سکه خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به وضعیت بازار طلا در هفته دوم شهریور ماه بیان کرد: با افت حدود ۱۳۰۰تومانی دلار در روز‌های ابتدایی هفته و همچنین عقب‌نشینی اونس جهانی، روند بازار طلا کاهشی شد به طوریکه سکه به کانال ۱۱میلیون تومان بازگشت؛ اما اواخر هفته در پی رشد جزیی نرخ ارز و اونس جهانی قیمت طلا و سکه هم اندکی افزایش یافت.

این فعال بازار طلا با انتقاد به تاثیر نوسانات قیمت‌ها بر تشدید رکود بازار طلا اظهار کرد: طی چند ماه گذشته قیمت دلار تحت تاثیر مسائل سیاسی و اقتصادی نوسان زیادی داشته و این عامل در کنار تعطیلی‌های پی‌در‌پی بازار طلا به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، منجر به افت شدید تقاضا برای خرید طلا و سکه شده است.

محمدولی با اشاره به تاکید رییس‌جمهور بر کنترل قیمت دلار در همان ابتدای کار و تاثیر آن بر بازار ارز گفت: باتوجه به این سیاست، امیدواریم در دولت جدید شاهد خروج بازار طلا از وضعیت رکود و بازگشت آرامش و ثبات قیمت طلا و ارز باشیم.

وی با پیش‌بینی روند بازار در هفته آینده خاطرنشان کرد: درصورتی که بازار ارز روند هفته گذشته را پیش بگیرد و قیمت دلار کاهش یابد، بهای طلا و سکه هم پایین خواهد آمد اما با رشد ارزش اونس و دلار در هفته پیش‌رو، بازار طلا هم در مسیر افزایشی حرکت خواهد کرد.

تغییرات قیمت طلا و سکه در هفته دوم شهریور

رییس اتحادیه طلا در پایان با تشریح تغییرات قیمت طلا و سکه بیان کرد: در جریان معاملات هفته اخیر قیمت هر قطعه سکه امامی با افت حدود ۲۸۰هزار تومانی به ۱۱میلیون و ۹۷۰هزار و بهای سکه طرح قدیم با کاهش ۳۰۰هزار تومانی به ۱۱میلیون و ۵۵۰هزار تومان رسید.

محمدولی اضافه کرد: در آخرین روز هفته نیم سکه با کاهش۱۰۰هزار تومانی به شش میلیون و ۲۰۰هزار، ربع سکه با افت ۱۵۰هزار تومانی به سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه یک گرمی هم با کاهش ۱۰۰هزار تومانی به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان رسید؛ این هفته قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز حدود ۴۰هزار تومان افت کرد و در آخرین روز هفته با قیمت یک میلیون و ۱۶۰هزار تومان معامله شد.