۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

ثبت نام ایران خودرو (رانا پلاس / تحویل ۹۰روزه)

۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبر: 556698
ثبت نام ایران خودرو (رانا پلاس / تحویل ۹۰روزه)

شرکت ایران خودرو بیست و یکمین مرحله فروش فوق العاده محصولات خود را در حالی از امروز پنجشنبه چهارم شهریور ماه ۱۴۰۰ آغاز کرد که در قالب این طرح، سه مدل از سدان‌های دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک، رانا پلاس و پژو پارس بنزینی با قیمت قطعی و موعد تحویل حداکثر 90 روزه به فروش خواهد رسید.

 به گزارش اقتصاد آنلاین، متقاضیان می‌توانند پس از ثبت نام در وب‌سایت ایران خودرو و دریافت نام کاربری به‌ همراه رمز عبور، درخواست خود را جهت شرکت در فرایند قرعه‌کشی یکی از محصولات یادشده، به ثبت برسانند. گفتنی است متقاضیان تا روز شنبه ۶ شهریور ماه فرصت دارند که در این مرحله فروش محصولات ایران خودرو شرکت کنند.

در این بین قیمت مصوب رانا پلاس حدودا برابر 180 میلیون و 392 هزار تومان اعلام شده و در صورت برنده شدن در قرعه کشی، فرد منتخب باید ظرف مدت 5 روز مبلغ مورد نظر را به حساب شرکت ایران خودرو واریز کند.

معرفی رانا پلاس

 رانا پلاس یکی از جدیدترین تولیدات شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود که از سال 13۹۹ روی خط تولید این کمپانی حاضر شده و نسبت به رانا ال ایکس دستخوش برخی اصلاحات شده است.

از لحاظ تحولات ظاهری می‌توان به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب، استفاده از دی‌لایت نئونی، جلو پنجره جدید، دستگیره‌ها به همراه زه‌های جانبی همرنگ بدنه و آینه‌های برقی راهنمادار طرح جدید اشاره کرد. درون کابین هم از غربیلک فرمان مشابه پژو ۲۰۷، مجموعه دسته راهنما و دسته برف‌پاک‌کن طرح جدید، روکش صندلی متمایز و رودری ها با طرح پارچه متفاوت استفاده شده است.

رانا پلاس از نظر فنی تفاوت چندانی با رانا ال ایکس ندارد و از همان موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۲۰۶ تیپ پنج، یعنی پیشرانه tu5 پژو نیرویی برابر با ۱۰۵ اسب بخار قدرت در دور موتور ۵۸۰۰ و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در دور موتور ۴۰۰۰ دریافت می‌کند؛ توان حاصل از موتور رانا پلاس نیز به وسیله یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد.

شتاب صفر تا صد رانا پلاس معادل ۱۲ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز به حوالی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین میانگین مصرف سوخت این خودرو در جاده برابر ۵.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و این رقم به طور میانگین تا ۶.۹ لیتر در سیکل ترکیبی به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر، افزایش پیدا می‌کند. ضمنا باک سوخت رانا پلاس حدود ۵۰ لیتر ظرفیت دارد و صندوق عقب این خودرو نیز دارای گنجایشی برابر با ۴۰۰ لیتر است که قاعدتا در رفع نیازهای متعارف خانواده‌های ۴ تا ۵ نفره کفایت خواهد کرد.

ناگفته نماند که شرکت ایران خودرو گیربکس شش سرعته دستی MT6 را جهت نصب روی رانا پلاس آماده کرده که در کنار موتور تقویت شده tup5 به قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر به کار گرفته خواهد شد. البته در مرحله بیست و یکم طرح فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو صرفا همان نمونه مجهز به گیربکس ۵ دنده رانا پلاس عرضه می‌شود.