صندوق‌های ETF «سهامی» کمتر از هفت درصد و صندوق‌های مبتنی بر طلا چهار درصد بازدهی برای سرمایه گذاران خود طی این هفته همراه داشتند.

اقتصاد آنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۶.۸درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۵.۸درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس رشد ۴.۴درصدی را به ثبت رسانید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

بیشترین بازدهی هفتگی قیمت ۱۴.۶درصد و مربوط به صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی بود، همچنان بهترین عملکرد در اختیار صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) قرار گرفت به طوری که خالص ارزش دارایی‌های آن ۹درصد ارتقا یافت.

در این هفته، هیچ صندوق با افت قیمت همراه نشد و تنها صندوق گروه زعفران سحرخیز بود که ارزش دارایی‌های تحت تملکش بدون تغییر باقی ماند و با رشد ۴.۱درصدی قیمتش به حباب منفی ۱۰درصدی رسید.

صندوق طلای سرخ نوویرا (نهال) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۱.۳درصد زیرNAV  ابطال قرار دارد. صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۳.۱درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

در طول هفته صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۲۳درصد افزایش قیمت داشت و ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۱۳.۵درصد ارتقا یافت. دومین صندوق دولتی یعنی صندوق پالایشی یکم ۲۰.۵درصد رشد قیمت داشت درحالی که به ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۸.۹درصد اضافه شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» ۲۹درصد و «پالایش» ۵.۴درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول هفته جاری صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده چهار درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۴.۵درصد رشد قیمت داشت و ۱.۲درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF  گروه زعفران سحرخیز بهترین بازدهی (۴.۱درصد) را به نام خود ثبت کرد، حباب منفی صندوق پشتوانه طلای مفید (عیار) نیز به حباب مثبت ۰.۱درصد رسید.

بورس

بورس