۰ نفر

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران؛

جدول‌ خاموشی‌ ها همچنان منتشر ‌می‌ شود

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰
کد خبر: 555489
جدول‌ خاموشی‌ ها همچنان منتشر ‌می‌ شود

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: جدول خاموشی‌های احتمالی همچنان برای برنامه‌ریزی مشترکان منتشر و به اطلاع هم‌وطنان می‌رسد تا امورشان را تنظیم کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، «مصطفی رجبی مشهدی»  افزود: در حال حاضر میزان نیاز مصرف کشور از میزان تولید نیروگاه‌ها بیشتر است و به همین جهت کماکان نیاز به همکاری مشترکان در بخش‌های صنایع و کشاورزی است.

وی ادامه داد: با روند پیش رو از نیمه دوم شهریور ماه شرایط تاحدودی پایدارتر شده و از محدودیت‌ها در بخش صنعت و سایر بخش‌ها کاسته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق  از رفع محدودیت صنایع و امکان مصرف برق در تعطیلی ۶ روزه خبر داد و گفت: در تعطیلات شش روزه شاهد رفع محدودیت‌ها در بخش صنعت بودیم و در روزهای پیش رو هم صنایع می‌توانند تا اطلاع ثانوی در شیفت شبانه بدون محدودیت به فعالیت خود ادامه دهند و همچنین فعالیت در شیفت روزانه هم متناسب با شرایطی است که حداقل آن تامین نیاز مصرف برق صنایع فولادی که برای تولید اکسیژن اقدام می شود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص افزایش میزان مصرف برق با عادی شدن ساعت اداری از ابتدای شهریور گفت: میزان مصرف برق در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ بعداظهر افزایشی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار به بیش از هزار مگاوات برسد و همچنان از مشترکان در خواست می‌شود که با تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی عدد بیش از ۲۵ همکاری لازم را انجام داده تا مشکلی را در تامین برق پیش نیاید.

مصرف برق در روز عاشورای امسال نسبت به زمان مشابه پارسال و با وجود کاهش پیک بار در مقایسه با سه ماه قبل هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد داشت.