۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت نفت به ثبات رسید / دلتا همچنان چشم‌انداز تقاضا را تاریک کرده است

۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبر: 554581
قیمت نفت به ثبات رسید / دلتا همچنان چشم‌انداز تقاضا را تاریک کرده است

قیمت نفت روز چهارشنبه تا حدودی افزایش یافت و به ثبات رسید؛ اما با این حال نگرانی از افزایش ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا همچنان بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در سراسر جهان استفاده از خطوط ریلی، هوایی و سایر وسایل حمل و نقل را تحت فشار داده و چشم‌انداز تقاضای سوخت را تاریک کرده، قیمت نفت روز چهارشنبه، پس از چهار روز افت ثابت ماند.

معاملات آتی نفت خام برنت 70سنت معادل 1درصد افزایش یافت و به 69دلار و 73سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 54سنت معادل 0.8درصد رشد، به قیمت 67دلار و 13سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در کارگزاری فیلیپ فیوچرز مستقر در سنگاپور اذعان داشت: "از آنجا که قیمت نفت خام با کاهش تقاضا در اروپا و هند دچار تزلزل شده، بازار نفت در کوتاه مدت ممکن است با عقب‌نشینی‌های مکرر دچار نوسان شود."

تحلیلگران ANZ در یادداشتی اظهار کردند که تقویت دلار نیز به کالاها ضرر رسانده و فلزات گرانبها و طلا نیز همانند نفت آسیب‌پذیر شده است.

لازم به ذکر است که نفت نیز معمولا با دلار قیمت‌گذاری می‌شود و از این رو افزایش ارزش دلار باعث گران شدن نفت و ضربه به تقاضا می‌شود.

از طرفی، در صورت صحت پیش‌بینی‌های رسمی، در ایالات متحده نیز عرضه بیشتر قرار است که به بازار ضرر برساند.

بر اساس گزارش ماهانه تولیدات از سوی اداره اطلاعات انرژی دولت، انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا در ماه سپتامبر به 8.1میلیون بشکه در روز برسد که بالاترین میزان آن از آوریل 2020 است.

به گفته دو منبع بازار با استناد به ارقام موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه، ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافته، در حالی که موجودی ذخایر میعانات افزایش پیدا کرده است.

تحلیلگران ING در یادداشتی خاطرنشان کردند که بازارهای مالی در واکنش به افزایش شیوع سویه دلتا، داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر ایالات متحده و اتفاقاتی که در افغانستان در حال رخ دادن است، به طور کلی آشفته شده است.