به رغم درگیری اقصی نقاط جهان با شیوع ویروس کرونا، برخی کشورها مانند کره‌شمالی، ترکمنستان، لسوتو و تعدادی از کشورهای جزایر اقیانوس آرام، تا کنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری را گزارش نکرده‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ در حال حاضر، بیماری کووید-19 به تمام نقاط سراسر جهان گسترش یافته و اینفوگرافیک ارائه شده نشان‌دهنده آخرین اماکنی است که موارد ابتلا در آنها دیده نمی‌شود.

گفتنی است که این بررسی، بر اساس کشورهایی است که تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کووید-19 گزارش نکرده‌اند و نام آنها در لیست ردیابی جهانی گسترده که توسط دانشگاه جان هاپکینز تا تاریخ 4مه 2020 انجام شده، به چشم نمی‌خورد.

قطعا سوالاتی راجع به وضعیت واقعی برخی کشورها، به خصوص کره‌شمالی وجود دارد. با وجود اینکه برخی منابع کره‌شمالی ادعا می‌کنند که بیماری کووید-19 از طریق مرز چین به این کشور شیوع یافته، با توجه به پنهان‌کاری دولت در پیونگ‌یانگ و میزان کنترل آن بر رسانه‌ها نمی‌توان گفت که این ادعاها صحت دارد یا خیر. با این حال غیرمنطقی نیست که در این مورد، جداسازی کره‌شمالی از سایر نقاط جهان، از بروز بیماری همه‌گیر در این کشور جلوگیری کرده باشد.

همانند کره‌شمالی، ترکمنستان نیز کشور مرموز دیگری که به دلیل سانسور بدنام بوده نیز تا کنون صفر مورد ابتلا به کووید-19 را در کشور خود گزارش کرده است.

همچنین گفتنی است که تنها کشور آفریقایی که هنوز رسما هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده، لسوتو است. بیماری کووید-19 در بیشتر کشورهای کوچکتر جزیره اقیانوس آرام، مانند جزایر سلیمان و وانواتو کشف نشده است.

در نقشه ارائه شده، نام کشورهایی که تاکنون هیچ مورد ابتلا به بیماری کووید-19 گزارش نکرده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

photo_2020-05-04_16-26-14