۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

همه بیماران کووید-19 دارای علائم هستند؟

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴
کد خبر: 428909
همه بیماران کووید-19 دارای علائم هستند؟

با نگاهی به افرادی که بدون دارا بودن علائمی از بیماری کووید-19 جواب آزمایش آنها مثبت بود، شاهد ناقلان خاموشی هستیم که به صورت مداوم در حال انتقال این ویروس هستند. به همین دلیل است که کنترل شیوع این بیماری سخت است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ ناقل‌های بدون علامت ویروس کرونا تا چه اندازه می‌توانند این بیماری را منتقل کنند؟ یکی از محققان، روی این موضوع که چرا کووید-19 در برخی کشنده و در برخی بدون علامت است، تحقیق می‌کند.

گفتنی است که جفری شفمن، استاد دانشگاه کلمبیا اذعان داشت که حدود 86درصد از بیماران در بدو آغاز شیوع این ویروس، توسط مبتلایانی که بدون علامت بوده و به پزشسلاک مراجعه نکرده‌اند، گرفتار شده‌اند.

قابل ذکر است که شدت دامنه، مبارزه با این بیماری همه‌گیر را سخت کرده است. اگر علائم بیماری، همانند سارس در همه افراد شدید بود، توقف شیوع آن آسان‌تر بود. همچنین، اگر علائم در میان همه مبتلایان خفیف بود، با آن مانند آنفولانزا رفتار می‌کردیم. اما متاسفانه، این علامت‌ها در برخی افراد بسیار شدید، و در برخی دیگر بسیار خفیف و یا حتی بدون علامت است.

پس دلیل در خانه ماندن مردم تنها این نیست که بیمار نشوند، بلکه پیش از اینکه بیمار شوند ممکن است ناقل باشند.

جالب توجه است بر اساس آزمایشات تصادفی که در ایسلند انجام شد، 50درصد از افرادی که جواب آزمایش آنها مثبت بود، بدون هیچ علامتی بودند.

9