۰ نفر

۷ چالش مهم برای رزرو تور قشم نوروز ۱۴۰۲ با راه‌حل

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبر: 705922
۷ چالش مهم برای رزرو تور قشم نوروز ۱۴۰۲ با راه‌حل

در نزدیکی عید نوروز نمی‌توان توری را پیدا کرد که چالش خاصی نداشته باشد. تور قشم نیز به همین صورت است.

 از بالاتر رفتن هزینه‌ها گرفته تا تکمیل ظرفیت تورها، جزو چالش‌های این تور به‌حساب می‌آید. اما هنوز دیر نشده است. اگر هرچه زودتر تور قشم را با مشاوره کارشناس‌های خبره رزرو کنید، چالش‌هایتان برای سفر کمتر می‌شود. در ادامه می‌خواهیم 7 مورد از این چالش‌ها را برای شما توضیح دهیم تا آشنایی بیشتری با آن‌ها و راه‌حل‌هایشان داشته باشید.

1. تکمیل ظرفیت قطارها و هتل‌های قشم برای نوروز

تور زمینی قشم برای عید نوروز طرفدار زیادی دارد. به همین دلیل در این ایام تعداد قطارهایش را افزایش می‌دهند. اما حجم مسافرها به قدری افزایش زیادی پیدا می‌کند که ظرفیت قطارهای جدید نیز تکمیل می‌شود. وضعیت هتل‌های قشم نیز همانند قطارهای تور زمینی است. هتل‌های مرکز شهر قشم سریعاً برای 13 روز عید پر شده و در نتیجه مجبور به اقامت در مناطق دیگر قشم خواهید بود. حتی در حال حاضر تمامی هتل‌های 4 ستاره قشم با تکمیل ظرفیت روبه‌رو شوند. در صورت پرشدن تمامی هتل‌ها تنها انتخاب شما اقامت در منطقه درگهان است. این منطقه چندان هتل‌های با کیفیتی ندارد و اکثر مسافران برای خرید از بازارها و مراکز خریدش در آن اقامت می‌کنند. اگر قصد اقامت در درگهان را ندارید، پس هرچه سریع‌تر نسبت به رزرو تور قشم برای اقامت در هتل‌های 3 و 2 ستاره اقدام کنید. اکثر هتل‌ها تا 15 الی 20 اسفند 1401 پر می‌شوند.

2. افزایش قیمت تور قشم برای عید نوروز 1402

هرزمان که مسافران یک شهر به‌صورت قابل‌توجهی افزایش پیدا کند، قیمت تورهایش باتوجه‌به افزایش نرخ هتل‌ها و پروازهای مقصد موردنظر، بیشتر می‌شود. قیمت تور قشم برای نوروز 1402 نیز به همین صورت است و از اول اسفند تا عید نوروز حدوداً 10 الی 20 درصد افزایش قیمت دارد.

پکیج‌های تور قشم نوروز 1402 از بهمن ماه باز می‌شوند. برای اینکه با مشکل افزایش قیمت و تکمیل ظرفیت تورها مواجه نشوید، از اواسط تا اواخر بهمن ماه نسبت به رزرو تور قشم اقدام کنید. از اسفند به بعد دیگر چالش قیمت ندارید. بلکه بایستی به دنبال پرواز و اتاق خالی در هتل باشید.

۷ چالش مهم برای رزرو تور قشم نوروز ۱۴۰۲ با راه‌حل

3. آیا تحمل آب‌وهوای گرم قشم در نوروز را دارید؟

آب‌وهوای قشم در نوروز رو به گرما می‌رود و دیگر از آن هوای خوب زمستانی خبری نیست. اما در نوروز هوای قشم هنوز به اوج گرمای خود نرسیده است. به همین دلیل می‌توان آن را تحمل کرد. اگر می‌خواهید با گرمای سوزان قشم مواجه نشوید، حتماً شب‌ها را برای گشت‌وگذار و بیرون رفتن از هتل انتخاب کنید. اکثر مراکز خرید و تفریحی قشم نیز تا دیروقت باز هستند. اتفاقاً این مراکز، شب‌ها مشتریان زیادتری نسبت به طول روز دارند.

4. تور قشم را برای کدام نیمه از عید نوروز رزرو کنیم؟

یکی از چالش‌های اصلی برای رزرو تور قشم موضوع سفر در نیمه اول یا نیمه دوم عید نوروز است. مسلماً در نیمه دوم نوروز تعداد مسافر کمتر می‌شود و قیمت تور قشم نیز کاهش پیدا می‌کند. اما این کاهش قیمت نهایتاً 5 درصد است. به همین دلیل چندان فرقی ندارد که در کدام نیمه از عید نوروز به قشم سفر کنید. اگر مشکلی از لحاظ زمان ندارید، می‌توانید در اواسط فروردین‌ماه سفرتان را انجام دهید. در این ایام به دلیل کاهش تعداد سفرها به قشم، نرخ تور نیز به‌صورت قابل‌توجهی کمتر می‌شود.

5. عدم برگزاری جشن تحویل سال در هتل‌های قشم

برخلاف کیش، هتل‌های قشم در لحظه برگزاری تحویل سال در لابی جشن خاصی برگزار نمی‌کنند. فقط می‌توانید تزئینات مخصوص به نوروز را در لابی مشاهده کنید. البته در بوتیک هتل‌های ایروان و فولتون احتمال برگزاری جشن وجود دارد. اما اگر می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقامت داشته باشید. در این اقامتگاه‌ها، لحظه تحویل سال تمامی ساکنین اتاق‌ها دور یکدیگر جمع می‌شوند و مسئولین اقامتگاه نیز جشنی را برای تحویل سال برگزار می‌کنند.

۷ چالش مهم برای رزرو تور قشم نوروز ۱۴۰۲ با راه‌حل

6. افزایش قیمت کالاهای مراکز خرید قشم در نوروز 1402

منطقه درگهان قشم، مکانی پر از مراکز خرید با کالاهای قیمت مناسب است. اما در عید نوروز قیمت اجناس این مراکز به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. به‌قدری این افزایش قیمت زیاد است که در نوروز 1402، جزیره قشم را برای خرید پیشنهاد نمی‌کنیم. پس فقط برای گردش و تفریح در عید نوروز به قشم بروید.

7. هتل‌های قشم ظرفیتی برای خانواده‌های پرجمعیت ندارند

هتل‌های قشم حداکثر 4 الی 5 نفر را برای اقامت در یک اتاق پذیرش می‌کنند. همچنین تمامی مهمان‌های یک اتاق نیز بایستی به یکدیگر محرم باشند. به همین دلیل برای خانواده‌هایی که با یکدیگر به سفر نوروزی می‌روند چندان مناسب نیستند. زیرا نمی‌توانند در یک واحد اقامتی با یکدیگر باشند. راه‌حل این موضوع اقامت در سوئیت‌های قشم است. این سوئیت‌ها محدودیتی از لحاظ ظرفیت و محرمیت ندارند. برای ظرفیت بالای 10 نفر زیر می‌توانید سوئیت مناسبی را در قشم پیدا کنید.

برخی از افراد گمان می‌کنند که اقامت در سوئیت‌های قشم ارزان‌تر از هتل است. اما در عید نوروز قیمت سوئیت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل نرخ آن‌ها با هتل‌های 3 ستاره قشم تفاوتی ندارد.

برای سفر به قشم در نوروز 1402 هنوز هم چالش وجود دارد

هرچقدر که اطلاعات شما دررابطه‌با تور قشم افزایش پیدا کند، چالش‌های سفرتان کمتر می‌شود. شرکت نهال گشت قبل از سفر به جزیره قشم مشاوره کاملی جهت رزرو تور قشم نوروز 1402 به شما ارائه می‌دهد. با این اطلاعات دقیقاً متناسب با بودجه و نیاز خود می‌توانید توری مناسب را انتخاب کنید. کارشناس تور قشم نهال گشت این تور را با خدمات مناسبی برای شما برگزار می‌کند. کافیست فقط با شماره 02633143000 تماس بگیرید یا به آدرس nahalgasht.com مراجعه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.