۰ نفر

افتتاح طرح آب شیرین کن بندرترکمن؛

طرح زهکشی اراضی گلستان با حضور وزیر نیرو آغاز شد

۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷
کد خبر: 289881
طرح زهکشی اراضی گلستان با حضور وزیر نیرو آغاز شد

عملیات اجرایی طرح زهکشی 12 هزار هکتار از اراضی اولویت دار گلستان ظهر پنجشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در شهرستان بندرترکمن واقع در غرب استان آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، اجرای این طرح از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان گلستان است که در فاز اول آن 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان زهکشی شده بود .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان در این مراسم گفت: محدوده مصوب برای اجرای طرح زهکشی اراضی گلستان 280 هزار هکتار بوده که از این مقدار 52 هزار هکتار به دلیل شدت ماندابی و آبگرفتگی به عنوان اراضی اولویت دار است.

علی نظری اظهار داشت: برای اجرای فاز دوم این طرح در 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان های بندرترکمن و آق قلا 590 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی گفت: بهبود وضعیت اصلاح خاک، جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل و بارندگی، افزایش محصولات کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و جلوگیری از ورود ریزگردها از فوابد اجرای کامل این طرح و زهکشی اراضی شوره زار شمال استان گلستان است.

وزیر نیرو در ادامه سفر یکروزه خود به گلستان همچنین طرح آب شیرین کن بندرترکمن را افتتاح می کند.

اردکانیان همچنین از نیروگاه برق علی آبادکتول و سد نرماب مینودشت سرکشی و پروژه جابجایی روستای جنگلده پایین به سمت سایت جدید و جاده جایگزین اصلی و نیز پست 6320 کیلو ولت gis گنبدکاووس را افتتاح خواهد کرد.