۰ نفر

کرملین: خبر بستری شدن لاوروف در اندونزی جعلی است + فیلم

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 681251
کرملین: خبر بستری شدن لاوروف در اندونزی جعلی است + فیلم

وزیر امور خارجه روسیه با بی اساس خواندن خبر‌های مربوط به بستری شدنش آن را بازی سیاسی خواند و خطاب به روزنامه نگاران غربی توصیه می‌کند که سعی کنند بیشتر حقیقت را بنویسند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در گزارشی به نقل از مقامات اندونزیایی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد که وزیر امور خارجه روسیه به دلیل مشکل مربوط به سلامت جسمانی که اشاره‌ای به نوع آن نشده، پس از ورود به بالی فورا به بیمارستان منتقل و در آنجا بستری شد.

کرملین در نخستین واکنش به این خبر آن را بی اساس خواند و تاکید کرد که لاوروف در بیمارستان بستری نشده است.

کرملین دقایقی پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بستری شدن سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بالی این خبر را به کلی تکذیب کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار مطلبی حاوی یک ویدیو در پیام رسان تلگرام، ضمن تکذیب این موضوع، بستری شدن آقای لاوروف در بیمارستان را یک خبر جعلی سطح بالا توصیف کرد.

وی در همین راستا ویدئویی از لاوروف را منتشر کرد که در آن وزیر امور خارجه روسیه با بی اساس خواندن خبر‌های مربوط به بستری شدنش آن را بازی سیاسی خواند و خطاب به روزنامه نگاران غربی توصیه می‌کند که سعی کنند بیشتر حقیقت را بنویسند.

سه مقام دولتی و پزشکی در اندونزی پیش‌تر به آسوشیتدپرس گفته بودند که دیپلمات ارشد روسیه پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است. منابعی که آسوشیتدپرس به آن‌ها استناد کرده خواستند که هویتشان ناشناخته بماند، زیرا به گفته آن‌ها اجاره طرح موضوع به صورت عمومی را نداشته‌اند.

دو نفر از افراد یاد شده گفته‌اند که سرگئی لاوروف، به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه روسیه در یکی از بیمارستان‌های دنپاسار، از شهر‌های استان بالی بستری شده است.

سرگئی لاوروف، بلند پایه‌ترین مقام دولت روسیه است که در غیاب ولادیمیر پوتین برای شرکت در نشست سران کشور‌های عضو گروه ۲۰ به اندونزی سفر کرده است.