۰ نفر

فرناندز مرد اول شب صعود سلسائو؛

شگفتی در کار نبود؛ رونالدو و پرتغال در قطر

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۰۸
کد خبر: 624085
شگفتی در کار نبود؛ رونالدو و پرتغال در قطر

پرتغال با کسب پیروزی دو بر صفر مقابل مقدونیه شمالی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را کسب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ورزش سه، تساوی بدون گل برابر ایرلند و سپس شکست دو بر یک مقابل صربستان در آخرین بازی مرحله گروهی انتخابی جام جهانی در اروپا باعث شد تا پرتغال از صعود مستقیم به قطر بازمانده و به عنوان تیم دوم گروه راهی پلی آف شود. البته اگر داور بازی با صربستان گل صحیح رونالدو در دقایق پایانی را مردود اعلام نمی کرد، شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد. پس از قرعه کشی پلی آف، پرتغال در سخت ترین مسیر ممکن قرار گرفت. این تیم باید ابتدا با ترکیه و سپس برنده بازی مقدونیه شمالی و ایتالیا دیدار می کرد.

در حالی که همه منتظر دوئل بزرگ ایتالیا و پرتغال در فینال پات C برای تعیین یکی از سه سهمیه نهایی اروپا در قطر ۲۰۲۲ بودند، شاگردان مانچینی با یک گل مغلوب مقدونیه شمالی شدند تا پرتغال که با نتیجه سه بر یک ترکیه را شکست داده بود، به مصاف حریفی برود که فکرش را هم نمی کرد. مقدونیه شمالی بالاتر از رومانی، ارمنستان و ایسلند رتبه دوم گروه J را کسب کرده و راهی پلی آف شده بود. این تیم با تک گل تراکوفسکی از سد ایتالیا گذشت و حریف پرتغال در دیدار امشب شد؛ دیداری که برنده آن سهمیه جام جهانی را کسب می کرد.

رئیس جمهور مقدونیه شمالی سرمست از پیروزی بزرگ مقابل ایتالیا وعده پاداشی قابل توجه به ملی پوشان این کشور را در صورت پیروزی مقابل پرتغال داده بود تا آنها با انگیزه ای دو چندان در بازی امشب که از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه دراگائو شروع شد حضور پیدا کنند. در سمت مقابل هم پرتغال با تکیه بر سوپر استاری به نام کریستیانو رونالدو آمده بود تا از شگفتی فرار کرده و مقدونیه را شکست دهد و جشن صعود بگیرد.

xvdckzr3

پرتغال برای اینکه به سرنوشت ایتالیا دچار نشود با چهره ای کاملا تهاجمی وارد زمین شد. این تیم در نیم ساعت نخست کار دو بار تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش رفت ولی ضربه سر چکشی ژوتا مماس با تیر افقی و ضربه زمینی رونالدو در موقعیت تک به تک از کنار دروازه راهی اوت شد. مقاومت مقدونیه اما بالاخره شکست و برونو فرناندز در دقیقه ۳۲ توانست دروازه این تیم را باز کند. کریستیانو رونالدو در میانه های زمین حریف صاحب توپ شد و در حالی که می توانست خود نیز وارد محوطه جریمه شده یا شوت بزند، ترجیح داد برونو فرناندز را در داخل محوطه جریمه صاحب توپ کند تا این بازیکن با شوتی سرضرب دروازه را هدف گرفته و گل اول را برای تیمش به ثمر برساند. نیمه اول با همین یک گل به سود میزبان به پایان رسید.

niixssat

پرتغال نیمه دوم را مثل نیمه اول برتر از حریف شروع کرد و راه دروازه خود را کاملا به روی حملات احتمالی حریف بسته بود. در چنین شرایطی شاهد دو برابر شدن اختلاف دو تیم بودیم؛ روی ارسال دیه‌گو ژوتا از سمت چپ در دقیقه ۶۵ برونو فرناندز با یک بغل پای دقیق دروازه مقدونیه را باز کرد تا خود و تیمش را دو گله کند. در ادامه کار نه مقدونیه توان و روحیه ای برای جبران داشت و نه پرتغال تمایل زیادی به حمله کردن نشان می داد. در چنین شرایطی یک فوتبال کم افت و خیز را در دقایق پایانی شاهد بودیم تا در نهایت داور در سوت خود دمیده و پرتغال با پیروزی دو بر صفر در میان تشویق بی امان هوادارانش جشن صعود بگیرد.

avj0d42n