۰ نفر

کنفدراسیون فوتبال آسیا؛

هیچ کشوری برای میزبانی لیگ قهرمانان درخواست نداده است

۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۰۴
کد خبر: 503697
هیچ کشوری برای میزبانی لیگ قهرمانان درخواست نداده است

سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر درخواست میزبانی برخی از کشورها را برای لیگ قهرمانان تکذیب کرد و گفت: مرحله گروهی لیگ قهرمانان به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برخی از اخبار حکایت از آن داشت که کشور امارات متحده عربی برای میزبانی یکی از گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی درخواست داده است. با انتشار این خبر کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان داد و «نضال بحران» سخنگوی رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد: ما شروط لازم برای میزبانی لیگ قهرمانان را به تمام کشورهای عضو اعلام کردیم. از جمله شروط، داشتن وضعیت باثبات درباره پاندمی، تضمین کشور میزبان بر عدم قرنطینه بهداشتی کسانی که از خارج وارد می شوند و وجود پروازهای منظم میان کشورهای آسیایی و کشور میزبان است.

سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با بیان اینکه رقابت ها به صورت متمرکز برگزار می‌شود به شبکه العربیه گفت: شاخص‌های زیادی برای میزبانی در نظر گرفتیم که برخی از آن به مولفه‌های بهداشت و سلامت مرتبط است. در بخش دیگر نیز کشورهایی که دارای سه سهمیه یا بیشتر در لیگ قهرمانان هستند می‌توانند درخواست میزبانی سه گروه بدهند. 

وی ادامه داد: برای تعیین میزبان نهایی تمام درخواست‌ها براساس معیارها و شاخص‌های اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی خواهد شد.

بحران این را نیز اعلام کرد که براساس آنچه کمیته مسابقات مشخص کرده است مرحله یک شانزدهم نهایی و با خروج تیم بازنده تا رسیدن به مسابقه نهایی به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

سخنگوی رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به درخواست میزبانی این رقابت ها تصریح کرد: تاکنون هیچ کشوری درخواست رسمی نداده است و کشورهای عضو تا پانزدهم ماه فوریه فرصت دارند درخواست خود را ارسال کنند.  

در فصل گذشته این رقابت‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا بیشتر بازی‌های مرحله گروهی و تمام بازی های مرحله حذفی در کشور قطر به صورت متمرکز برگزار شد و تیم فوتبال پرسپولیس تهران با صعود به فینال عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. ​