۰ نفر

بوکس زیر مجموعه ژیمناستیک شد

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۴۴
کد خبر: 371097
بوکس زیر مجموعه ژیمناستیک شد

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰سرانجام به دنبال تاخیر ناشی از تعلیق اتحادیه بین المللی بوکس، برنامه بوکس در بازی‌های المپیک سال آینده را منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، پس از اینکه کمیته بین المللی المپیک (IOC) اتحادیه بین المللی بوکس (AIBA) را به حالت تعلیق درآورد، این مسابقات و مسابقات انتخابی توسط یک کارگروه به ریاست «موریناری واتانابه» رئیس فدراسیون بین المللی ژیمناستیک مدیریت می‌شود.

این مسئله پس از آن اتفاق افتاد که کمیته تحقیقات IOC نگرانی‌های شدیدی در مورد مدیریت، داوری و وضعیت مالی AIBA نشان داد و ادعا کرد که بحران در این نهاد پرتنش، خطرهای جدی قانونی، مالی و اعتباری را برای IOC و جنبش المپیک ایجاد می‌کند.

اکنون برنامه مسابقات بوکس پس از توافق توکیو ۲۰۲۰ نهایی شده است.

مسابقات بوکس قرار است از ۲۵ ژوئیه تا ۹ آگوست ۲۰۲۰ در ریوگوکو کوکوگیکان (Kokugikan Ryōgoku) برگزار شود.

با تکمیل برنامه بوکس، کل برنامه رقابت‌های توکیو ۲۰۲۰ نهایی شد.

مسابقات آزمایشی بوکس قرار است از ۲۹ تا ۳۱ اکتبر به عنوان بخشی از مجموعه رویدادهای آمادگی توکیو برگزارشود.

مسابقات انتخابی منطقه‌ای قرار است از ژانویه تا آوریل برگزار شود و پس از آن مسابقات «فرصت نهایی» در ماه مه انجام خواهد شد.

ورزشکاران می‌توانند از طریق کمیته ملی المپیک خود، که می‌توانند حرفه ای‌ها را انتخاب کنند، به رقابت بپردازند.

داوران مسابقات مقدماتی و مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ از فهرست تهیه شده توسط AIBA انتخاب می‌شوند، اما این نهاد خود در انتخاب داوران دخالتی نخواهد داشت.

توکیو ۲۰۲۰ همواره ادعا می‌کرد که بحران در AIBA بر آماده سازی این تیم برای برگزاری رقابت بوکس در این بازی‌ها تأثیر منفی نگذاشته است.

گفتنی است، در هفته قبل و در پی افزایش فشارها بر غفور رحیموف رئیس ازبکستانی اتحادیه جهانی بوکس (AIBA) که از سوی دادگستری آمریکا نامش در فهرست مجرمان قرار داشت و او را متهم به دست داشتن در تجارت مواد مخدر کرده بود، رحیموف با ارسال نامه‌ای به اعضای کمیته اجرایی این اتحادیه، از سمت خود کناره‌گیری کرد و به ۸ ماه حضور خود در راس کار پایان داد.