۰ نفر

انجمن پزشکی انگلیس از طرح زندگی با کرونا انتقاد کرد

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 614142
انجمن پزشکی انگلیس از طرح زندگی با کرونا انتقاد کرد

درحالیکه مقامات انگلیس اعلام کردند از روز پنجشنبه، محدودیت‌های کرونایی در این کشور لغو و غربالگری گسترده از اول آوریل (حدود نیمه فروردین) متوقف می‌شود اما انجمن پزشکی این کشور می‌گوید: این، یک طرحِ شکست‌خورده در حفاظت از افرادیست که در برابر کووید آسیب‌پذیرترند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر انگلیس به نمایندگان مجلس گفت: با رونمایی از طرح «زندگی با کووید» الزام قانونی به قرنطینه افرادی که آزمایششان مثبت شده است کنار گذاشته می‌شود. همچنین از اول آوریل ارائه تست رایگان برای آسیب پذیرترین افراد در نظر گرفته خواهد شد.

با این حال گروه های اپوزیسیون معتقدند که طرح نخست وزیر برای خروج از همه گیری، خیلی سریع پیش رفته است و نسبت به کاهش تست رایگان، ابراز نگرانی کردند.

در عین حال دولت اسکاتلند نیز اعلام کرده توصیه های بهداشت عمومی که دریافت کرده است، لغو محدودیت ها را توصیه نمی‌کند.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: امروز روزی نیست که بتوان غلبه بر کووید را اعلام کنیم زیرا این ویروس از بین نمی رود. هرچند، کشور اوج شیوع اُمیکرون را با کاهش موارد ابتلا و بیماران بدحال در بیمارستان پشت سر گذاشته است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، وی مدعی شد: اکنون کشور می تواند روند "انتقال به حالت عادی" را تکمیل کند و در عین حال موارد احتمالی برای واکنش به گسترش مجدد کووید یا بروز سویه جدید در نظر گرفته می شود.