۰ نفر

هشدار مقامات چینی؛

بسته های پستی ممکن است باعث انتقال کرونا شوند

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۲۸
کد خبر: 601241
بسته های پستی ممکن است باعث انتقال کرونا شوند

مقامات چینی اعلام کردند اولین مورد سویه اومیکرون ویروس کرونا که در پکن کشف شد از طریق بسته‌ای از کانادا وارد کشور شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آن که مقامات چینی گفتند اولین مورد سویه اومیکرون ویروس کرونا که در پکن کشف شد احتمالا از طریق بسته‌ای از کانادا وارد کشور شده است، چین از مردم خواسته است هنگام باز کردن نامه به خصوص اگر از خارج از کشور آمده باشد از ماسک و دستکش استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات این کشور متعهد شدند ضد عفونی نامه‌های خارج از کشور را تشدید کنند و کارکنان اداره پست به طور کامل واکسینه شوند و دوز یادآور را نیز دریافت کنند. این اقدامات احتیاطی در حالی انجام می‌شود که کمتر از سه هفته تا افتتاحیه بازی‌های زمستانی المپیک در پکن باقی مانده است.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین روز دوشنبه در یک پیام اینترنتی از مردم خواست خرید کالا و دریافت نامه از خارج از کشور را به حداقل برسانند.

مقامات بهداشتی گفتند فرد آلوده به سویه اومیکرون بسته‌ای از کانادا دریافت کرده بود که از مسیر آمریکا و هنگ کنگ آمده بود و انتقال این ویروس از طریق این بسته را نمی توان رد کرد. 

در هفته‌های اخیر چین در حال مقابله با ظهور مجدد مواردی از ویروس کرونا در شماری از شهر‌های خود است که برخی از آن‌ها از سویه به شدت قابل سرایت اُومیکرون هستند. روز سه شنبه، چین ۱۲۷ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش داد.