۰ نفر

محله اسلام‌آباد منطقه 15 را بشناسید

۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۶
کد خبر: 313857
محله اسلام‌آباد منطقه 15 را بشناسید

محله اسلام‌آباد در غرب منطقه 15 شهرداری تهران واقع شده و از شمال به افسریه، از جنوب به شهرک مسعودیه، از غرب به خیابان شهید محسن قدیانی و از شرق به مسگر آباد و خیابان ابومسلم خراسانی منتهی می‌شود. بخش کوچکی از این محله در ضلع جنوبی ناحیه 5 و باقی آن در ناحیه 6 قرار گرفته است.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان در اسلام‌آباد هستید، فراموش نکنید که تراکم بالای جمعیت ویژگی مشترک تمامی محله‌های منطقه 15 است. اسلام‌‌آباد هم از این قاعده مستثنی نیست. این محله حدود 5/208 وسعت و بیش از 45000 نفرجمعیت دارد و تراکم ناخالص جمعیت در آن 216 نفردرهکتار است. این در حالی است که میانگین تراکم جمعیت در کل منطقه 15 شهرداری تهران 222 نفر در هکتار می‌باشد.

این محله شامل 5 بلوک مسکونی است و به جاده مشهد، بزرگراه‌های بعثت، خاوران، آزادگان و بسیج دسترسی دارد. برای رفت و آمد اهالی این محله، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و همچنین ایستگاه متروی محلاتی اشاره کرد تا بدین وسیله اهالی به سایر نقاط شهر دسترسی پیدا کنند. بلوار قائم، 15 متری دوم، 16 متری، هنرستان و ابومسلم خراسانی از خیابان‌های اصلی محله هستند.

اسلام‌آباد محله‌ای اصیل و بافت آن عمدتا قدیمی است. اگرچه در سال‌های اخیر تاحدودی تحت نوسازی قرار گرفته و در خیابان‌ها و کوچه‌ پس کوچه‌های آن ترکیبی از ساختمان‌های نوساز و خانه‌های قدیمی در کنار یکدیگر دیده می‌شود. و بیشتر بخش جنوبی محله هم‌چنان بافت مسکونی نسبتا فرسوده دارد. اما مزیت اجاره آپارتمان در اسلام‌آباد را می‌توان وجود 356021 مترمربع فضای سبز دانست.

سرانه فضای سبز در این محله 67/7 مترمربع است که ایدئال محسوب نمی‌شود اما نسبت به دیگر محله‌های منطقه 15 مناسب است. بوستان ولفجر مهم‌ترین پارک محله است که در سال 1376 تاسیس شده و 30000 مترمربع وسعت دارد. این بوستان پر است از درختان کاج، نارون و چنار و پاتوق گذران اوقات فراغت اهالی به حساب می‌آید. امکاناتی چون نمازخانه، خانه محله والفجر(خانه مطبوعات)، خانه فرهنگ، تالار مطالعه ، زمین بازی کودکان، سالن ورزشی و آبنما در این بوستان فراهم است. بوستان‌های نرگس و ظفر هم از دیگر پارک‌های این محله هستند که محله را به محلی مناسب برای زندگی خانواده‌های دارای فرزند تبدیل کرده است. ناگفته نماند که بافت مسکونی و شهرکی این محل امنیت بالایی هم برای آن به ارمغان آورده است.

برای اجاره آپارتمان در اسلام‌‌آباد می‌توانید به بخش املاک سایت دیوار مراجعه کنید. البته در منطقه دو تهران و چسبیده به سعادت‌آباد هم محله دیگری به همین نام وجود دارد. بنابراین هنگام جست و جو در میان آگهی‌های اسلام‌آباد دقت کنید این دو محله را با یکدیگر اشتباه نگیرید. با افزایش افسارگیخته قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، مهم‌ترین افزایش تمایل به سکونت در محله‌هایی چون اسلام‌آباد، قیمت مناسب آن‌هاست.