۰ نفر

اگر از رنگ موی خود راضی نیستید بخوانید / پاک کردن رنگ مو با روش خانگی

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲:۲۲
کد خبر: 706426
اگر از رنگ موی خود راضی نیستید  بخوانید / پاک کردن رنگ مو با روش خانگی

پاک کردن رنگ مو یکی از مهم ترین مواردی است که خانم ها به دنبال آن هستند و این عمل نیاز به مهارت بسیار زیادی دارد زیرا که اگر اشتباهی رخ دهد موها سوخته و شکننده می شود.

پاک کردن رنگ مو با 8 تکنیک عالی خانگی

به گزارش اقتصاد آنلاین، فرض کنید به تازگی موهایتان را رنگ کرده اید اما آن کیفیتی که انتظارش را داشته اید به دست نیامده است. خوشبختانه روش های متعددی برای پاک کردن رنگ مو ها وجود دارد. شما می توانید بیش از یک مورد از این تکنیک ها را امتحان کنید یا یکی از این تکنیک ها را بیش از چند بار تکرار نمایید. اگر نتیجه مطلوب را دریافت نکردید از روش های دیگر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این روش ها زمانی مفید خواهند بود که بلافاصله بعد از رنگ کردن آن ها را امتحان کنید. چنین روش هایی بر روی رنگ های نیمه دائمی کارکرد بهتری خواهند داشت. در این مقاله درباره انواع ریموور خانگی رنگ مو صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

روش اول: استفاده شامپوی ضد شوره و جوش شیرین

۱. شامپوی ضد شوره را خریداری کنید:

شما می توانید این شامپو را از هر فروشگاهی تهیه کنید. برچسب روی محصول نشان خواهد داد که این یک شامپوی ضد شوره است.

• شامپوی ضد شوره کمی بیشتر از شامپوی معمولی قوی است. افرادی که شوره سر دارند سبو اضافی دارند که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. همین امر موجب می گردد پاک کردن شوره ها به فرمول قوی تری نیاز داشته باشد.

۲. کمی جوش شیرین خریداری کنید:

در هنگام استفاده به جای جوش شیرین هرگز از بیکینگ پودر استفاده نکنید. بسته بندی این دو اغلب شبیه هم است اما بیکینگ پودر در این شرایط کمکی به شما نخواهد کرد. جوش شیرین یک ماده دکلره کننده طبیعی است.

چرا جوش شیرین:

جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی است. شما می توانید از این ماده برای پاک کردن لکه ها هم استفاده کنید. این ماده به روشن کردن و پاک نمودن رنگ بدون دکلره کردن آن ها کمک می کند. ترکیب جوش شیرین با شامپوی شوره سر که مواد فعالی در خود دارد می تواند ترکیب بسیار قدرتمندی برای پاک کردن رنگ ایجاد نماید.

نکته: اگر جوش شیرین در دست ندارید از شامپوی ضد شوره استفاده کنید. اگر از رنگ نیمه دائمی یا رنگ مو با مواد گیاهی استفاده می کنید شستن موی سر با این شامپو به پاک شدنش کمک خواهد کرد.

۳. شامپو و جوش شیرین را به مقادیر مساوی ترکیب کنید:

پاک کردن رنگ مو از پوست

برای تهیه این محلول پاک کننده رنگ مو،‌ می توانید این دو را در یک ظرف ترکیب کنید یا تنها بخش های مساوی از هر کدام را روی دست بریزید و سپس روی سر بمالید. اصلا لازم نیست مقادیر را دقیق اندازه گیری کنید.

قبل از اینکه بخواهید موهای خود را بشویید، ترکیب را روی موهای خود بمالید و سپس چند دقیقه منتظر بمانید. بعد از گذشت چند دقیقه می توانید موهای خود را بشویید.

۴.موهای خود را با ترکیب به دست آمده شامپو بشویید:

نکاتی برای شامپو کردن موها:

قبل از اینکه بخواهید موهای خود را شامپو کنید، موها را خیس کنید.

زیر دوش قرار بگیرید و برای چند دقیقه موهای خود را زیر آب قرار دهید. حالا می توانید موهای خود را شامپو کنید.

شامپو را به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید:

از دو دست خود برای پوشاندن ریشه های مو استفاده کنید. از نوک تا ریشه مو را شامپو کنید.

اجازه دهید این ترکیب چند دقیقه بماند:

شامپو و جوش شیرین باید به رشته های مو نفوذ کند و بر روی رنگ کار نماید. اجازه دهید این ترکیب بدون دست زدن یا شستن حدود 5 الی 7 دقیقه روی سر بماند.

۵.موهای خود را به طور کامل شستشو دهید:

زمانی که موهای خود را می شویید متوجه پاک شدن رنگ نیز خواهید شد. می توانید موهای خود را برای چندین بار با این محلول شستشو دهید تا به نتایجی که مدنظر دارید دست پیدا کنید. اگر اخیرا موهای خود را رنگ کرده اید این روش بسیار کارساز خواهد بود.

روش دوم: ترکیب شامپو و مایع ظرفشویی

آموزش ترکیب برای پاک کردن رنگ مو

۱. ۴ الی ۵ قطره از مایع ظرفشویی را با شامپوی معمولی ترکیب کنید:

مایع ظرفشویی را با شامپو ترکیب کنید. شما باید مایع ظرفشویی را با یک چهارم شامپوی معمولی ترکیب نمایید.

۲. موهای خود را خیس کنید و ترکیب را روی آن بمالید.

حالا این ترکیب را روی سر بمالید و اجازه دهید به موها نفوذ کند. چند بار این کار را تکرار کنید.

۳. موهای خود را کاملا شستشو دهید:

مایع ظرفشویی باعث خشک شدن موها می شود و چربی طبیعی موها را می گیرد. به همین خاطر باید مطمئن شوید آن را به طور کامل می شویید. ممکن است مجبور شوید چند بار آبکشی نمایید. از آن جایی که مایع ظرفشویی ماده قوی است پشت سر هم این تکنیک را انجام ندهید.

۴. عد از هر بار زدن این ترکیب، اثر آن را بر روی موها بررسی کنید:

نتایج بلافاصله مطلوب نخواهد بود اما باید بعد از دو الی سه بار ، شاهد پاک شدن رنگ از روی سر باشید.

۵. هر بار از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید:

بعد از آخرین بار، از نرم کننده عمیق استفاده کنید. مایع ظرفشویی باعث خشک شدن موها می شود. در این شرایط رشته های مو به یک مرطوب کننده نیاز خواهند داشت.

روش سوم: استفاده از ویتامین C

۱. خمیری با قرص های ویتامین C درست کنید:

اگر موهای رنگ شده شما رنگ تیره ای دارند و از رنگ نیمه دائمی استفاده شده است و تنها چند روز از رنگ کردنش می گذرد، سعی کنید از این تکنیک بهره بگیرید. کمی قرص ویتامین c را در کاسه بریزید و کمی آب داغ به آن بیفزایید. آن را با قاشق له کنید تا خمیر ضخیمی به دست آورید.

چرا باید از قرص ویتامین C استفاده کنیم؟

ویتامین C گزینه امنی برای موهایی است که رنگ تیره ای دارند. اسید موجود در این ویتامین باعث اکسید شدن رنگ می شود و آن را شل می کند.

قرص ویتامین C را از داروخانه ها یا فروشگاه های بزرگ تهیه کنید:

سعی کنید ویتامین سی را از داروخانه ها تهیه کنید. پودر در آب بهتر حل می شود اما هر دوی این ها کارکرد خوبی خواهند داشت.

اگر از رنگ کردن موها بیش از سه روز نگذشته است این روش موثر خواهد بود:

اگر مدت زمان طولانی تری از این ماجرا گذشته است باز هم ممکن است نتیجه بگیرید اما زیاد امیدوار نباشید.

۲. خمیر را روی موهای خیس بمالید و یک ساعت منتظر بمانید:

حتما خمیر را روی موهای خیس بمالید. ویتامین C راحت تر به موهای خیس نفوذ می کند. بعد از زدن خمیر، کلاهی را روی سر بگذارید یا موها را با پلاستیک بپوشانید. یک ساعت باید منتظر بمانید.

۳. موهای خود را بشویید:

خوب حالا می توانید موهای خود را کاملا شستشو دهید، آن را شامپو بزنید و از نرم کننده استفاده کنید. اگر چند روز بعد از رنگ کردن موها از ویتامین C استفاده کنید نتایج قابل ملاحظه ای خواهید داشت. همچنین اگر از رنگ مو با رنگ های خوراکی یا گیاهی استفاده می کنید، این روش بیشتر برای پاک کردن رنگ مو جواب می دهد.

روش چهارم: شستشو با سرکه

۱. ترکیبی از مقادیر مساوی سرکه و آب گرم ایجاد کنید:

مطمئن شوید از سرکه سفید خالص استفاده می کنید. سرکه سیب موثر نخواهد بود.

• بیشتر رنگ ها از مواد قلیایی تشکیل شده اند و ماده اسیدی ندارند. اسیدیته سرکه سفید به پاک شدن رنگ ها کمک خواهد کرد.

۲. موهای خود را با ترکیب مدنظر بپوشانید:

در حمام یا در سینک، موهای خود را با آب و سرکه آغشته کنید. اجازه دهید این ترکیب کاملا در موها نفوذ کند.

۳. موهای خود را بپوشانید و 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید:

از کلاه یا کیسه پلاستیکی برای پوشاندن موها استفاده کنید. این ترکیب باید 15 الی 20 دقیقه روی موها بماند.

مرتبط با مطلبی که می خوانید:

با جذاب ترین مدل های لایت و انواع رنگ و مش مو آشنا شوید

۴. موها را شامپو کنید و کاملا بشویید:

زمانی که موهای خود را می شویید، متوجه پاک شدن رنگ ها خواهید شد، زمانی که آب بدون رنگ خارج شد موها را شامپو بزنید. می توانید این فرآیند را در صورت نیاز چندین بار تکرار نمایید.

روش پنجم: شستشوی موها با شامپوی شفاف کننده

همه ما می دانیم که استفاده از شامپوهای خاص به حفظ رنگ موهای ما کمک می کند. بنابراین دیدن این راه حل در لیست ما برای حذف رنگ مو جای تعجب ندارد. شامپوهای شفاف کننده برای حذف مواد معدنی، آلودگی و مواد شیمیایی روی تار موهای شما (مانند کلر، سیلیکون و غیره) طراحی شده اند. بعلاوه، این شامپوها رنگدانه های رنگ موی موقت یا دائمی را نیز با خیال راحت می شکنند و به آرامی شروع به از بین بردن آن ها می کنند. اما نکته مهم این است که بیش از حد از این شامپوها استفاده نکنید. زیرا چربی ساقه مو و کف سر شما را از بین برده و موها را بسیار خشک و شکننده می کنند. برای از بین بردن رنگ دودی روی مو، از بین بردن دکلره مو با این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

موهای خود را با شامپوی معمولی یا شامپوی شفاف کنده بشویید و به خوبی آبکشی کنید.

برای دومین بار، شامپوی شفاف کننده را روی موهای خود بریزید و ماساژ دهید تا کف غلیط و سنگینی ایجاد شود.

سپس موها را به مدت ۵  تا ۱۰ دقیقه در کلاه دوش قرار دهید.

پس از این مدت موهای خود را آبکشی کنید.

روش ششم: روشن کردن مو با اکسیدان و شامپو

اکسیدان یک فعال کننده است که هنگام رنگ کردن مو استفاده می شود. دارای قوام کرمی و به رنگ سفید است. این ماده حاوی پراکسید هیدروژن است که یک عامل سفید کننده محسوب می شود و با رنگ مو یا پودر دکلره مخلوط می شود تا موهای شما را رنگ یا روشن کند.

به همین دلیل شما می توانید رنگ موی خود را با استفاده از مخلوط اکسیدان و شامپو پاک کنید. می توانید اکسیدان با حجم ۲۰ را با شامپو مخلوط کنید تا آثار رنگ موی نیمه دائمی خود را از بین ببرید. همچنین، برای پاک کردن رنگ موی دائمی می توانید از اکسیدان حجم ۳۰ استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید رنگ موی دائمی خود را با استفاده از این روش پاک کنید، بسیار توصیه می شود که بلافاصله بعد از آن موهای خود را رنگ کنید. زیرا اکسیدان رنگ موی طبیعی شما را نیز روشن می کند و این می تواند ظاهر نامناسبی به موهای شما بدهد.

قبل از اینکه برای این کار اقدام کنید، مطمئن باشید که موهای شما سالم است. همچنین توصیه می‌شود که پس از این کار از ماسک موی مرطوب کننده استفاده کنید تا از آسیب های احتمالی به موهایتان جلوگیری کنید. برای روشن کردن مو با اکسیدان و شامپو مراحل زیر را انجام دهید:

اکسیدان و شامپو را با نسبت مساوی در یک کاسه همزن مخلوط کنید.

موهایتان را زیر دوش خیس کنید.

مخلوط را روی موهای خود بمالید تا کف کند.

اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی موهای شما بماند.

مخلوط را با آب کاملاً بشویید.

در نهایت از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید.

با انجام این مراحل خواهید دید که رنگ موهای شما تا چه اندازه کمرنگ شده است. اگر باز هم نیاز بود، یک یا دو بار دیگر نیز این روش را انجام دهید. اما دقت کنید که بعد از هر بار شستشوی موها با شامپوی شفاف کننده، حتما از آبرسان مناسب موهای خشک استفاده کنید تا خشکی بیش از حد آن را جبران کند.

برای روشن شدن رنگ مویی که تیره شده باید چکار کرد؟

تیره شدن رنگ مو ممکن است در اثر عوامل مختلفی مانند انتخاب رنگ اشتباه، حرفه ای نبودن آرایشگر و … اتفاق بیفتد. شاید برای شما هم سوال باشد که برای روشن شدن رنگ مویی که تیره شده باید چکار کرد؟ برای این کار می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش های موثر برای روشن کردن رنگ مو استفاده از اکسیدان است. اگر می خواهید رنگ موهایتان را فقط ۱ درجه روشن تر کنید، از اکسیدان شماره ۱ استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید رنگ موهایتان را ۴ تا ۵ درجه روشن کنید، باید از اکسیدان شماره ۳ استفاده کنید که قوی تر است. روش های دیگر هم مانند ریموور رنگ مو یا مواد شوینده وجود دارد که در قسمت های قبل درباره آن ها صحبت کرده ایم.

آیا رنگ مو با شستن روشن میشود؟

ممکن است برای شما هم این سوال ایجاد شود که آیا رنگ مو با شستن روشن میشود؟ پاسخ مثبت است. اگر تازه موهای خود را رنگ کرده اید، توضیه می شود که تا ۲۴ ساعت موهای خود را نشویید. زیرا هنوز رنگ به طور کامل جذب کوتیکول های مو نشده است و در صورت شستشو ممکن است موهای شما رنگ پریده و مات شوند. همچنین، اگر عادت دارید موهای خود را زیاد بشویید، باید بگوییم که با این کار رنگ موهای خود را سریع تر از بین می برید.

محلول پاک کننده رنگ مو

علاوه بر روش هایی که در این مقاله ذکر کردیم، انواع محلول پاک کننده رنگ مو نیز به صورت آماده در بازار وجود دارند که می توانید با اطمینان خاطر بیشتری از آن ها استفاده کنید. این محلول ها توسط کمپانی های مختلفی تولید می شوند که در ادامه به بهترین آن ها اشاره می کنیم:

۱. پاک کننده رنگ مو لورآل (L’Oreal) 

لورآل یک برند معروف فرانسوی است که محصولات آرایشی بسیار با کیفیتی تولید می کند. پاک کننده رنگ موی لورآل می تواند به سرعت رنگ موهای شما را پاک کند. یکی دیگر از مزیت های این محصول استفاده آسان آن است. از این رو می توانید به سادگی از آن در منزل استفاده کنید و رنگ موهای خود را پاک کنید.

۲. ریموور رنگ مو کالر ب ۴ (Color B4)

این محصول می تواند رنگ موهای شما را تا ۲ درجه روشن تر کند. بنابراین، برای کسانی که نمی خواهند رنگ موهایشان را به طور کامل پاک کنند مفید است. استفاده از این محصول نیز ساده است و می تواند تنها در ۲۰ دقیقه موهای شما را روشن تر کند.

۳. پاک کننده رنگ مو گلدول سیستم (Goldwell System)

اگر به دنبال یک محلول پاک کننده رنگ مو می گردید که مورد تایید بوده و استانداردهای مختلف جهانی را کسب کرده باشد، این برند بهترین گزینه برای شماست. این محصول حالت کرمی دارد و می تواند بدون آسیب رساندن به رنگ اصلی موهای شما، رنگ موی ناخواسته شما را از بین ببرد.

۴. محلول پاک کننده رنگ مو اوبرهر (Uberhair)

این محلول نیز می تواند بدون آسیب رساندن به ساختار و رنگ موی طبیعی شما، پیگمنت های غیرفعال رنگ موی ناخواسته شما را از بین ببرد. این محلول به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد می تواند موهای شما را نرم و لطیف کند.