۰ نفر

پارچه پالتویی چی بخرم؟ / ویژگی های پارچه پالتویی خوب

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبر: 680291
پارچه پالتویی چی بخرم؟ / ویژگی های پارچه پالتویی خوب

در فصل زمستان و سرما داشتن یک پالتو گرم به اندازه داشتن یک چکمه زیبا ضروری است. برای محافظت در برابر سرما پالتوی جنس خوب و گرم بهترین گزینه می باشد.

کدوم پارچه برای پالتو مناسب تره؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای دوخت انواع پالتو از پارچه های ضخیم و پشمی استفاده می شود تا فرد بتواند در سرما از آن استفاده کند. ما در این مقاله به معرفی انواع پارچه پالتویی و ویژگی های آنها می پردازیم. اگر تصمیم به خرید یا دوخت پالتو دارید و می خواهید بدانید پارچه پالتویی چی خوبه، این مطلب را از دست ندهید.

پارچه پالتویی چی بخریم

از مهمترین مواردی که در فصول سرد مطرح می شود این است که اشخاص تمایل دارند که در عین زیبایی و شیک پوشی، در برابر سرما، گرم بمانند. بنابراین برای انتخاب یک پالتوی مناسب نکاتی مهم است که باید مد نظر گرفته شود.

پارچه پالتویی

ویژگی های پارچه پالتویی خوب

نکته اول در انتخاب پارچه پالتویی مناسب، شناخت فرم بدن خود می باشد تا پالتوی مناسب با با استایل بدن شما باشد. فرم و استایل بدن به انواع مختلف مستطیل، دایره، مثل، ساعت شنی و مثلث رو به پایین تقسیم می شوند. اما نکته ای که مهم است این است که آیا میتوان با پوشیدن تعداد زیادی لباس روی هم شیک به نظر رسید؟ بنابراین در مرحله ی بعدی، توجه به رنگ و جنس پارچه پالتو مهم است. پالتو ها از انواع مختلف پارچه های ضخیم و گرم طراحی و تولید می شوند. در انتخاب پارچه پالتویی باید به نکاتی مثل کیفیت، ایستایی و ضخامت پارچه توجه شود.

انواع پارچه پالتویی

به طور کلی برای تولید پارچه پالتویی از چند نوع الیاف استفاده می شود:

  • پارچه پالتویی با منشا گیاهی: پنبه، کتان، و...
  • پارچه پالتویی با منشا حیوانی: خز، پشم، ابریشم و...
  • پارچه پالتویی با منشا شیمیایی: داکرون، نایلون و...
  • پارچه پالتویی با منشا مواد معدنی: پارچه های شیشه ای و ...

پارچه پالتویی انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم:

پارچه پالتویی کشمیر

پارچه کشمیر بسیار نرم و لطیف است، اما از پارچه های گران به شمار می رود. نوع مرغوب این نوع پارچه ، کشمیر ترک است. از محبوب ترین طرح های پارچه کشمیر، طرح چهار خانه است و یک پارچه پالتویی شیک به شمار می رود.

پارچه پالتویی کبریتی

از معروفترین انواع پارچه های پاییزی و زمستانی، مخمل کبریتی بوده که بیشتر در زمان قدیم استفاده می شده اما امروزه این نوع پارچه ار ترند های مناسب فصل سرد به حساب می آید. این نوع پارچه ها از انواع راه اره برجسته هستند که با نوع نوع ساده پارچه مخمل متفاوت و پارچه پالتویی اسپرت است.

پارچه پالتویی پشمی

پارچه های پشمی از الیاف حیوانی می باشند و از پشم و موی برخی از حیوانات مثل گوسفند و بز تولید می شوند. این نوع پارچه های مناسب برای روزهای سرد زمستان هستند به دلیل گرمای زیادی که نسبت به دیگر پارچه ها دارند. این نوع پارچه ها هیچگونه حساسیت برای پوست ایجاد نمی کنند با این حال بهتر است که در دوخت پالتو های پشمی از آسترهای تترن، وال و نخی استفاده شود.

پارچه پالتویی خزدار

پارچه خز به دلیل ضخامت بالایی که دارد خاصیت عایق بودن خوبی در برابر سرما دارد. این نوع پارچه در دو نوع خزبلند و خر کوتاه تولید می شود. از پارچه خز برای خرجه کار پالتوهای پالتویی فوتر وکشمیر وگچه استفاده می شود و می توان با این پارچه پالتویی یه پالتوی گرم داشت.

پارچه پالتویی تدی

پارچه تدی نوعی از پارچه های وارداتی می باشد که شبیه به پارچه پالتویی خز بوده که پرز های کوتاه تری به نسبت به آن دارد و ضخامت آن از پارچه خز کمتر است اما از پارچه فوتر و کچه ضخیم تر می باشد.

پارچه پالتویی فوتر

از قدیمی ترین و محبوب ترین انواع پار چه های پالتویی فوتر می باشد. این نوع پارچه نوعی پارچه پشمی است که عایق خوبی برای فصول سرد است می باشد.

پارچه پالتویی سوئیت

از پرطرفدارترین و مناسب ترین پارچه های زمستانی می باشد. این نوع پارچه هیچ وقت از مد نمی افتند و همیشه محبوبیت زیادی دارند.

بهترین پارچه پالتویی کدام است

اگر به دنبال پالتویی سبک و بدون پرز هستید پارچه کشمیر انتخاب مناسبی است به دلیل اینکه علاوه بر وزن کم،  گرمای خوبی دارد. پالتوهای پشمی عایق خوبی در فصل سرما هستند و همچنین در برابر شستشو و ساییدگی مقاومت خوبی دارند. پالتوی فوتر قابلیت اتوکشی مناسبی دارد و در انواع مدل ها تولید می شود که قیمت مناسبی دارد. اگر به دنبال چروک کمتری در پالتو هستید،پارچه پالتوی موهر انتخاب مناسبی است.