۰ نفر

هر آنچه باید درباره تزریق مزوبوتاکس و جوان شدن بدانید

۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۴۶
کد خبر: 678285
هر آنچه باید درباره تزریق مزوبوتاکس و جوان شدن بدانید

فرقی نمی‌کند شما خطوط ریز، چین و چروک زیر چشم یا سایر مشکلات پوستی داشته باشید، ممکن است به دنبال روش‌هایی برای بهبود ظاهر و داشتن پوستی تقریباً بی عیب باشید.

با مزوبوتاکس، چطور صورت را جوان میکنند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، چندین روش پوستی می‌تواند پوست شما را جوان تر کند. اما اگر به دنبال یک تکنیک کمتر تهاجمی هستید، ممکن است کاندید مناسبی برای مزوبوتاکس باشید که میکروبوتاکس نیز نامیده می‌شود.در اینجا مواردی آورده شده است که شما باید در مورد مزوبوتاکس بدانید، از جمله تفاوت آن با تزریق بوتاکس منظم، و آنچه شما می‌توانید قبل، در حین و بعد از درمان انتظار داشته باشید.

مزوبوتاکس چیست؟

مزوبوتاکس (Mesobotox) یک عمل زیبایی است که می‌تواند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهد و در نتیجه پوستی صاف و جوان تر به وجود آید. این روش همچنین می‌تواند اندازه منافذ و تولید چربی را کاهش داده و تعریق صورت را کاهش دهد.

مزوبوتاکس

این روش از نظر تزریق سم بوتولینوم در پوست مشابه بوتاکس است. اما مزوبوتاکس از میکرونیدل و مقدار کمی بوتاکس رقیق استفاده می‌کند. بوتاکس با توزیع وسیع تری در سراسر صورت شما، معمولاً در ناحیه T تزریق می‌شود.

در درمان‌های سنتی بوتاکس، پزشکان بوتاکس را به لایه عضلانی تزریق می‌کنند. اما مزوبوتاکس به عضله تزریق نمی‌شود. بلکه به سطح عمیق تری از پوست یا درم تزریق می‌شود، در نتیجه:

• صافی فوری صورت

• منافذ کوچکتر

• کاهش تعریق حاصل می‌شود

همانند بوتاکس سنتی، درمان‌های مزوبوتاکس دائمی نیستند. پوست شما پس از 3 تا 6 ماه به تدریج به حالت طبیعی برمی گردد، در این صورت در صورت تمایل باید درمان‌ها را تکرار کنید.

چه کسی کاندیدای خوبی برای مزوبوتاکس است؟ 

قبل از انجام این روش، پزشک سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند تا تعیین کند که آیا شما کاندیدای خوبی هستید یا خیر.

اگر بوتاکس منظم و بدون عارضه داشته اید، احتمالاً مشکلی در مزوبوتاکس نخواهید داشت. اما اگر در گذشته واکنش آلرژیک به بوتاکس داشته اید، نباید تحت درمان با مزوبوتاکس قرار بگیرید، زیرا ممکن است واکنش مشابهی داشته باشید.

همچنین، اگر به لیدوکائین، یک ماده بی حس کننده حساسیت دارید، نباید مزوبوتاکس داشته باشید.

مزوبوتاکس برای افرادی که بیماری‌های عصبی عضلانی دارند پ، مانند آتروفی عضلانی نخاع و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) توصیه نمی‌شود. اگر باردار یا شیرده هستید نیز نباید مزوبوتاکس بگیرید.

در طی یک روش مزوبوتاکس چه انتظاری می‌توانید داشته باشید؟ 

این روش نسبتاً سریع است و حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

روند کار به گونه ای احساس می‌شود که انگار با یک سوزن کوچک سوراخ می‌شوید. قبل از شروع، پزشک بی حسی موضعی یا کرم بی حسی را روی ناحیه تحت درمان قرار می‌دهد.

دستورالعمل‌های قبل از درمان برای مزوبوتاکس

• برای جلوگیری از کبودی حدود 3 تا 7 روز قبل از درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید. داروهای رقیق کننده خون شامل مکمل‌های ایبوپروفن، آسپرین، روغن ماهی و ویتامین E هستند.

• قبل از درمان از محصولات ضد پیری مانند محصولات حاوی اسید گلیکولیک و رتینول استفاده نکنید.

• الکل نیز رقیق کننده خون است، بنابراین از نوشیدنی‌های الکلی 24 ساعت قبل از درمان خودداری کنید.

• صورت خود را مانند روزهای معمول تمیز کنید، اما آرایش نکنید.

دستورالعمل‌های پس از درمان مزوبوتاکس 

یکی از مزایای مزوبوتاکس این است که هیچ زمان بستری وجود ندارد. پس از انجام این روش، می‌توانید بیشتر فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

در اینجا اقدامات احتیاطی است که شما باید طبق روش زیر انجام دهید:

• حداقل 2 ساعت پس از عمل به حالت ایستاده باقی بمانید. دراز نکشید و خم نشوید.

• حداقل 24 ساعت پس از درمان از انجام فعالیت‌های بدنی مانند ورزش خودداری کنید.

• حداقل 24 ساعت پس از درمان از لوازم آرایشی یا سایر محصولات صورت استفاده نکنید.

• حداقل 24 ساعت پس از درمان از ایبوپروفن، آسپرین، مکمل‌های ویتامین E یا روغن ماهی استفاده نکنید.

آیا عوارض جانبی مزوبوتاکس وجود دارد؟

مزوبوتاکس بی خطر است، اما اگر به مواد تشکیل دهنده تزریق حساسیت داشته باشید خطر واکنش وجود دارد.

علائم واکنش آلرژیک عبارتند از:

• تورم

• کهیر

• خارش

داشتن قرمزی خفیف بعد از عمل طبیعی است. قرمزی موقتی است و معمولاً ظرف یک ساعت بهبود می‌یابد. در صورت ادامه قرمزی، کبودی یا تورم پس از درمان، پزشک را در جریان بگذارید.

چگونه یک پزشک واجد شرایط و مناسب پیدا کنیم؟

برای یافتن یک پزشک واجد شرایط و مناسب برای این روش، از دکتر اصلی خود درخواست ارجاع کنید. پزشکانی که می‌توانند تزریق مزوبوتاکس انجام دهند عبارتند از:

• متخصصان پوست

• جراحان پلاستیک

• چشم پزشکان

• متخصصان گوش و حلق و بینی

اگر یکی از اقوام یا دوستانتان تزریق مزوبوتاکس انجام داده است و نتیجه خوبی داشته است، نام پزشک او را بپرسید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پایگاه‌های داده آنلاین، یک پزشک دارای مجوز و باتجربه را در منطقه خود پیدا کنید.

پس از انتخاب پزشک، برنامه مشاوره را تعیین می‌کنید. مشاوره فرصتی برای سوال کردن و آشنا شدن با روش کار است.

به خاطر داشته باشید که گرچه مزوبوتاکس می‌تواند ظاهر شما را جوان کند و اعتماد به نفس شما را تقویت کند، این روش ها جراحی زیبایی محسوب می شوند، بنابراین بیمه درمانی معمولاً هزینه ای را تأمین نمی‌کند.

هزینه یک روش از مکانی به مکان دیگر و ارائه دهنده به ارائه دهنده دیگر متفاوت است. به طور متوسط​​، مزوبوتاکس به طور معمول حدود 600 دلار شروع می‌شود.

در اینجا برخی از سوالات متداول برای بررسی وجود دارد 

چند بار به تزریق مزوبوتاکس نیاز دارم؟ 

پزشکان توصیه می‌کنند این روش را هر شش ماه تکرار کنید. پس از آن زمان، مانند تزریق معمول بوتاکس، بیمار احتمالاً کمتر به آن احتیاج خواهد داشت.

صورت من بعد از تزریق چگونه خواهد بود؟

در صورت لبخند بیمار ممکن است به مدت 3 تا 5 هفته صورت احساس تنگی کند. اما افراد دیگر احتمالاً متوجه چیزی نخواهند شد. بعد از 4 تا 5 هفته این احساس کمرنگ شده است. به یاد داشته باشید که پس از درمان، تورم و قرمزی جزئی و احتمال کبودی جزئی، مانند تزریق منظم بوتاکس، انتظار می رود.

چه زمانی نتایج تزریق مزوبوتاکس را مشاهده خواهم کرد؟ 

نتایج حداقل 4 تا 5 هفته به طول می‌انجامد. پس از این مدت، بیماران هنگام لبخند زدن چین و چروک کمتری در کل صورت مشاهده می‌کنند، اما پس از مدتی، ساختار و منافذ پوست آن‌ها بهبود می‌یابد. همچنین، بعد از 3-6 ماه، به نظر می‌رسد شکل صورت بسیار جوان تر است، به خصوص برای کسانی که صورت نسبتاً باریک و کم حجم دارند. وقتی نوبت به گردن می‌رسد، به بافت و منافذ و حالت و حتی ممکن است تغییر رنگ و روزاسه کمک می‌کند.

در فرد تزریق کننده به دنبال چه چیزی باشم؟ 

یافتن یک تزریق کننده ماهر بسیار مهم است زیرا تزریق داخل پوستی مهارت دقیق تری نسبت به تزریقات زیر پوستی است. تحقیق کنید به دنبال بررسی‌های مناسب باشید یا از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود بخواهید که یک فرد مناسب را توصیه کنند. مانند هر روش دیگر، خطراتی نیز در این روش نیز وجود دارد. اگرچه نادر است ، تزریق کننده شما باید شما را از خطرات آگاه کند و در صورت عدم استفاده از این روش، مصرف کامل را انجام دهد.

آیا استفاده از مزوبوتاکس برای جلوگیری از تعریق بی خطر است؟ 

بله. کمتر از 2٪ غدد عرق در زیر بغل وجود دارد. بنابراین، با از بین بردن یا انسداد موقت غدد عرق زیر بغل، بدن توانایی خنک شدن از طریق غدد عرق دیگر که تحت درمان نیستند را حفظ می‌کند.

مزوبوتاکس یک روش موثر برای بهبود بافت و رنگ پوست است که تولید یک ماده لطیف تر، نتیجه جامع تر از تزریق سم بوتولینوم فقط در قسمت فوقانی صورت است. این یک روش عالی برای بیماران بار اول است که سموم بوتولینوم و پرکننده های پوستی را امتحان می‌کنند.