۰ نفر

فروشندگان ماهی های زینتی تحت نظارت محیط زیست؟!

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 618357
فروشندگان ماهی های زینتی تحت نظارت محیط زیست؟!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان از مراکز عرضه و فروش ماهی قرمز و همچنین پرنده فروشی های سطح استان به طور مستمر بازدید می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، زانیار نازدار اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ متأسفانه عده ای افراد سودجو و فرصت طلب در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیر مجاز گونه های جانوری از جمله سمندر، لاک پشت، مارآبی و برخی گونه های گیاهی مانند سنبل آبی می کنند.

وی تصریح کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان های تابعه نیز به صورت شبانه روزی مأموریت بازدید و پایش مراکز عرضه و فروش ماهیان قرمز زینتی را در دستور کار خود دارند و تذکرات لازم در خصوص ممنوعیت فروش گونه های جانوری و گیاهی به فروشندگان ارایه شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: به افراد خریدار هم یادآوری شده است که برای جلوگیری از آلودگی اکوسیستم ها، ماهی های قرمز و زینتی را در رودخانه ها، آبهای جاری و سدها رهاسازی نکنند و آنها را به استخرهای معین شده در سطح شهر انتقال دهند.

وی از دوست داران محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موارد را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.