۰ نفر

موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی کار

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبر: 674982
موافقت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی کار

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با صولت مرتضوی به عنوان وزیر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا حاجی پور در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به صلاحیت صولت مرتضوی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی(تکاور) به قرائت گزارش بررسیهای انجام شده توسط کمیسیون آموزش در این باره پرداخت و گفت: وزیر پیشنهادی تکاور در جلسه کمیسیون به موضوعاتی از جمله مهارت آموزی و توجه به نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این زمینه، گسترش اشتغال به ویژه مشاغل زودبازده، ایجاد انگیزه در میان مربیان فنی و حرفه‌ای با تصحیح نظام رتبه‌بندی مربیان، تعیین استاندارد مهارتی برای کارگران و تعامل با وزارت علوم م برای ایجاد نظام استاندارد مهارت، ایجاد پویایی در آموزشها و ارتباط آنها با بازار کار تعهد داد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی تکاور همچنین تعهد داده که تمام توان خود را در جهت اجرای کامل قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی و رفع چالش‌های پیش روی اجرای این قانون بکار گیرد. او متعهد شد در اسرع وقت نسبت به صدور کالابرگ الکترونیکی جهت خرید مایحتاج اولیه و ضروری مردم اقدام نماید.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: برنامه ارایه شده وزیر پیشنهادی تکاور از نظر تناسب، واقع گرایی و شفافیت دارای صراحت و انسجام مطلوب است اما جامعیت لازم و زمانبندی را ندارد. همچنین بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۸۰ درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی همسو با این اسناد است ،از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی به ۲۰ درصد از احکام اشاره ای نشده است.

حاجی پور تاکید کرد: اگرچه آقای مرتضوی در وزارت تکاور سابقه تجربه کاری مستقیمی نداشته است، اما با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی ایشان به نظر می‌رسد صلاحیت لازم برای تصدی پست وزارت را دارد. با توجه به اینکه آقای مرتضوی دارای سوابق بالای مدیریتی و اجرایی در کشور بوده و هست و با عنایت به تعهد او به اهمیت بیشتر به گسترش مهارت آموزی در جامعه و توجه به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تعهد به اجرای کامل قانون نظام جامع آموزی فنی حرفه‌ای و تربیتی و مهارتی، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با پیشنهاد تصدی ایشان برای پست وزارت تکاور موافقت نموده است.