۰ نفر

گلایه یک نماینده مجلس؛

گشت ارشاد در برخی مواقع نتوانسته به جایگاه حجاب کمک کند

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰
کد خبر: 655696
گشت ارشاد در برخی مواقع نتوانسته به جایگاه حجاب کمک کند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ما در این است که عملکرد گشت ارشاد در برخی از مواقع نتوانسته به تقویت جایگاه حجاب در بین بانوان ایرانی کمکی کند. همچنین گاهاً باعث آسیب هم شده و دو قطبی‌هایی را ایجاد کرده است.

اقتصادآنلاین – پرستو بهرامی‌راد؛ جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون تلفیق در مورد اتفاقات مربوط به حجاب عنوان کرد: اصل حجاب یک فریضه دینی و یک توصیه الهی است که در قرآن هم به آن اشاره شده و سنت پیامبر است. همچنین ائمه هم به آن اشاره کرده‌اند، از این رو باید جایگاه حجاب تقویت شود. برای هر انسان آزاده‌ای هم اگر این مقوله درست تعریف شود، قطعاً در مقابل آن مخالفتی نخواهد داشت.

در ادامه توضیح داد: بحث ما در این است که عملکرد گشت ارشاد در برخی از مواقع نتوانسته به تقویت جایگاه حجاب در بین بانوان ایرانی کمکی کند. همچنین گاهاً باعث آسیب شده و دو قطبی‌هایی ایجاد کرده است.

رشیدی کوچی با بیان اینکه از عملکر گشت ارشاد انتقاد دارد، گفت: برخوردهای سلیقه‌ای و سلبی باعث شده که اتفاقات ناخوشایندی رقم بخورد. اعتقاد ما بر این است که در مساله حجاب نود درصد باید کار ایجابی و فرهنگی انجام شود. همان کاری که اسلام از بدو ظهور تا به امروز در این مساله موفق بوده است. ده درصد دیگر کار هم برای کسانی که به عمد و با برنامه‌ریزی قبلی سعی در هنجارشکنی دارند سلبی است و چنین رفتاری نباید با عموم مردم که رفتار عادی دارند، انجام شود.

این نماینده مجلس در ادامه مطرح کرد: ادامه این روند باعث ایجاد دو قطبی در میان مردم می‌شود. اگرچه  در حال حاضر هم به نوعی احساس می‌شود که جامعه به سمت دو قطبی شدن رفته است، ولی امیدوارم که این مساله ادامه‌دار نباشد.

وی در پایان تاکید کرد: برخوردهای دو گانه منجر به دو قطبی شدن جامعه می‌شود. بانوانی که از نگاه من حجاب مناسب ندارند، با بانوانی که حجاب مناسب دارند، برخوردهایی داشته‌اند و این تنش در جامعه ما در حال تشدید و بسیار خطرناک است. افرادی که به دو قطبی شدن جامعه دامن بزنند، به این کشور خیانت کرده‌اند و تفاوتی ندارد که این اقدام در داخل یا خارج از مرزها باشد.