۰ نفر

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس،

کاهش مصرف کودشیمیایی با تاکتیک افزایش قیمت عملی نیست

۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 366136
کاهش مصرف کودشیمیایی با تاکتیک افزایش قیمت عملی نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اینکه دولت برای کاهش مصرف کود شیمیایی برنامه داشته باشد امر پسندیده‌ای است اما اجرای آن با استفاده از روش افزایش قیمت مناسب نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت،  شمس الله شریعت نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت کودهای شیمیایی و عدم عرضه آن توسط پتروشیمی‌ها، گفت: قیمت هر کیلوگرم کود شیمیایی به بیش از هزار تومان افزایش یافته و این انتظار را دارند که کشاورزان با توجه به محدودیت درآمدی سه برابر قیمت گذشته در این زمینه هزینه پرداخت کند.

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم افزایش هزینه تولید محصولات کشاورزی از جمله کود شیمیایی قیمت محصولات تولیدی افزایش پیدا نمی‌کند، ادامه داد: متاسفانه کشاورزان قشری هستند که به اشکال مختلف حق آنها تضییع می‌شود.

پتروشیمی‌ها به صورت رانتی عمل می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کشاورزان تولید کننده‌های ضعیفی هستند که به راحتی تحت فشار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند، عنوان کرد: در حال حاضر پتروشیمی‌ها کمک‌های بسیار زیادی از بخش دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از آنها به صورت رانتی عمل می‌کنند.

اعتراض وزارت جهادکشاورزی و کمیسیون کشاورزی نسبت به رانت در پتروشیمی‌ها

وی با بیان اینکه بسیاری از امکانات با استفاده از رانت در اختیار پتروشیمی‌ها قرار گرفته و درحال حاضر نیز مورد حمایت دولت هستند و سوخت و ارز مورد نیاز آنها تامین می‌شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نسبت به رانت موجود و حمایت بیش از حد از پتروشیمی‌ها اعتراض دارند.

قیمت کود شیمیایی به صورت نا متعارف به بیش از یک هزار و 600تومان افزایش داده شده تا کشاورزان از قیمت هزار تومانی آن رضایت داشته باشند

پتروشیمی‌ها به تب گرفته‌اند تا به مرگ راضی باشیم

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت کود شیمیایی به صورت نا متعارف به بیش از یک هزار و 600تومان افزایش داده شده تا کشاورزان از قیمت هزار تومانی آن رضایت داشته باشند، ادامه داد: به نوعی می‌توان گفت که مسئولین به مرگ گرفته‌اند تا به تب راضی باشیم، کشاورزان توان پرداخت 600 تومان برای هر کیلوگرم کود شیمیایی را نیز نداشتند.

عضو کمیسیون هیات رئیسه کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه دولت برای کاهش مصرف کود شیمیایی برنامه داشته باشد امر پسندیده‌ای است اما اجرای آن با استفاده از روش افزایش قیمت مناسب نیست.