۰ نفر

نماینده ارومیه در مجلس:

حکم حکومتی درباره آتش زدن کالاهای قاچاق اجرا شود

۷ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۳۷
کد خبر: 296441
حکم حکومتی درباره آتش زدن کالاهای قاچاق اجرا شود

نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به حکم حکومی رهبر انقلاب در مورد کالای قاچاق گفت: باید حکم حکومتی مقام معظم رهبری مبنی بر آتش زدن کالاهای قاچاق اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس نادر قاضی‌پور با استناد به اصول ۶۷ و ۱۱۰ قانون اساسی درباره‌ دفاع نمایندگان از قانون اساسی و همچنین اختیارات مقام معظم رهبری، گفت: با وجودی که مقام معظم رهبری در امر قاچاق حکم حکومتی صادر کرده است، اما سوال این است که چرا مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه اجرای این حکم حکومتی را پیگیری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه این حکم حکومتی، آتش زدن کالای قاچاق است که سه قوه پیگیر اجرای آن نیستند، اظهار داشت: طبق اعلام وزیر ارتباطات سالانه چندین میلیارد دلار فقط تلفن همراه قاچاق می‌شود. همچنین نزدیک به ۴۰ میلیارد نخ قاچاق سیگار و یا خودرو وارد می‌شود. پس باید هم کالاهای قاچاق را آتش زده و هم از قاچاق دولتی جلوگیری شود.

قاضی پور با بیان اینکه هیات امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بدون پرداخت هیچ‌گونه عوارض، ارزش افزوده و بیمه به واردات پرداخته و به تولید داخل ضربه می‌زند، گفت: باید از تولید حمایت شود، قاچاق کمر تولید را می‌شکند و باید ریشه‌های قاچاق ریشه‌یابی شود.

این نماینده مجلس در عین حال از رییس مجلس خواست که دستور دهد حکم حکومتی مقام معظم رهبری در آتش زدن کالاهای قاچاق عملیاتی شود.