۰ نفر

آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا

۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰
کد خبر: 701311
آموزش فعال سازی گوشی در سامانه همتا

در این مطلب از اقتصاد آنلاین به آموزش فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا پرداخته‌ایم.

در این مطلب از اقتصاد آنلاین به آموزش فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا پرداخته‌ایم. ممکن است با دیدن عنوان مطلب، این سؤال برایتان پیش آمده باشد که چرا باید به فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا بپردازید. متأسفانه امروزه بازار فروش گوشی های قاچاق بسیار داغ است این امر به این معناست که تلفن‌های همراه زیادی به صورت غیرقانونی و قاچاقی به ایران وارد می‌شود. خبر خوب این است که برای کاهش ورود گوشی هایی قاچاق طرح رجیستری گوشی با فعال ساز گوشی در سامانه همتا به وجود آمد. البته به طور کلی توصیه ما این است که گوشی های جدید اعم از گوشی شیائومی، گوشی سامسونگ و انواع دیگر برندها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی فرنا، یک فروشگاه آنلاین است که به فروش انواع گوشی ها و لوازم جانبی با بهترین قیمت موجود در بازار، باکیفیت بال، ضمانت اصالت کالا و ارسال رایگان می‌پردازد. تمامی گوشی هایی که از فرنا خریداری می‌کنید قابلیت فعال‌سازی در سامانه همتا را دارند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا را به شما بگوییم.

آموزش فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا

نحوه فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا

فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا مهم‌ترین کاری است که باید بعد از خرید گوشی جدید انجام دهید زیرا این کار باعث می‌شود ارتباط بین سیم کارت و گوشی موبایل شما برقرار شود و در غیر این صورت هیچ‌گونه عملکردی شامل تماس، ارسال پیامک و غیره با تلفن همراه میسر نیست. برای فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا می‌توانید از دو روش استفاده کنید، یکی از این روش‌ها فعال‌سازی از طریق سایت سامانه همتا و دیگری فعال‌سازی از طریق کد دستور #777*. در ادامه به تفصیل مراحل هر یک را توضیح داده ایم.

روش اول فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا: استفاده از سایت سامانه همتا

آموزش فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا

1.برای فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا در این روش ابتدا لازم است به سایت سامانه همتا به آدرس https://hamta.ntsw.ir مراجعه کنید.

2.با ورود به سایت سامانه همتا با صفحه‌ای مواجه خواهید شد که باید با واردکردن اطلاعات شخصی (شماره تلفن یا کد ملی) به سامانه همتا هدایت شوید. (توجه کنید که اپلیکیشن سامانه همتا نیز در دسترس است که می توانید همین مراحل را در آن انجام دهید).

3.بعد از آن که شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کردید، رمز موقت برای شما پیامک خواهد شد. رمز موقت را در کادر اول و کد امنیتی را در کادر دوم وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید.

4.بعد از آن که وارد سامانه همتا شدید باید در بین گزینه‌هایی که در سمت چپ قرار دارد فعال‌سازی تلفن همراه را انتخاب کنید.

5.بعد از انتخاب گزینه فعال‌سازی تلفن همراه در صفحه جدید لازم است در کادر اول شماره تلفن همراه خود، در کادر دوم شناسه گوشی (کد 15 رقمی که روی جعبه تلفن همراه قرار دارد) و در کادر سوم کد فعال‌سازی گوشی (این کد 6 رقمی توسط فروشنده به شما داده می‌شود) را وارد نمایید.

روش دوم فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا: استفاده از کد دستوری#777*

1.در این روش ابتدا لازم است کد دستوری #777* را در تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید.

2.پس از انجام مرحله یک در بین گزینه‌هایی که روی صفحه گوشی شما پدیدار می‌شود گزینه 2 (گزینه فعال‌سازی) را انتخاب نمایید.

3.در این مرحله لازم است شناسه گوشی (کد 15 رقمی که روی جعبه تلفن همراه قرار دارد) را وارد نمایید.

4. سپس از شما خواسته می شود که شماره همراه خود را وارد کنید.

5.پس از واردکردن شماره تلفن همراه خود باید کد فعال‌سازی گوشی (این کد 6 رقمی توسط فروشنده به شما داده می‌شود) را وارد نمایید.

6.بعد از انجام تمام مراحل بالا اطلاعات وارد شده به شما نشان داده می‌شود، سپس تنها کافی است با واردکردن شماره 1 به تأیید اطلاعات وارد شده بپردازید.

سخن پایانی

فعال‌سازی گوشی در سامانه همتا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا تنها راه ممکن برای برقراری ارتباط بین تلفن همراه و سیم کارت شماست و در غیر این صورت سیم کارت شما در گوشی جدیدتان کار نخواهد کرد. این امر به دلیل جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق به کشور صورت می‌گیرد و تمام خریداران گوشی های جدید ملزم به انجام آن هستند. در هر صورت مورد اعتمادترین راه خرید گوشی از فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد است و پیشنهاد ما به شما خرید گوشی از فروشگاه اینترنتی فرنا خواهد بود. فرنا به فروش انواع گوشی موبایل با بهترین قیمت موجود در بازار، ارائه اصالت ضمانت کالا و ارسال رایگان می‌پردازد. همچنین برای اطلاع از قیمت روز گوشی می‌توانید به سایت فرنا مراجعه کنید. برای مثال جهت اطلاع از قیمت گوشی شیائومی نوت 11 پرو با ظرفیت 256 گیگ رم 8 تنها کافی است نام محصول را در سایت جست‌وجو کرده و قیمت آن را مشاهده کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.