۰ نفر

امن ترین سایت برای خرید سرور مجازی

۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۵
کد خبر: 650878
امن ترین سایت برای خرید سرور مجازی

زمانی که داریم در مورد امن ترین سایت برای خرید سرور مجازی صحبت می‌کنیم، یعنی زمانی که سرور مجازی خریداری می‌کنیم، دیگر نگران هیچ چیز نباشیم و بتوانیم با خیال راحت خریدمان را انجام دهیم. اما امن ترین سایت را برای خرید سرور مجازی چگونه تشخیص دهیم؟ چه معیارهایی برای تشخیص امن ترین سایت برای خرید سرور مجازی وجود دارد؟

در این مقاله می‌خواهیم تمام فاکتورهای مربوط به امن ترین سایت برای خرید سرور مجازی را بیان کنیم؛ پس همراهمان باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

امن ترین سایت برای خرید سرور مجازی

برای ایجاد سرور مجازی، از تکنولوژی مجازی سازی کمک گرفته می‌شود، به کمک این تکنولوژی، می‌توان از واقعیت های فیزیکی موجود، نسخه مجازی ایجاد کرد. زمانی که از این تکنولوژی در سرور ها استفاده می‌شود، از نسخه فیزیکی سرور شبیه سازی می‌شود و از یک سرور، چندین سرور مجازی که در منابع و امکانات مستقل از هم هستند، به وجود می‌آید.

ویژگی های سایت های امن برای خرید سرور مجازی

سرور مجازی را از کدام سایت ها خریداری کنیم که امن باشند؟ در ادامه ویژگی های سایت های امن برای خرید سرور مجازی را بیان می‌کنیم.

تامین امنیت سرور مجازی شما

امنیت یکی از فاکتورهای مهم در خرید سرور مجازی است که باید به آن توجه داشته باشید. ارائه دهنده ای که از آن سرور مجازی خریداری می‌کنید، باید امنیت سرور شما را افزایش دهد. یکی از راهکارهای افزایش امنیت که بسیاری از ارائه دهندگان سرور مجازی آن را به کار می‌برند، استفاده از فایروال های سخت افزاری و قدرتمند است که می‌تواند سایت را حتی در برابر حملات DDOS ایمن کنند.

امن ترین سایت برای خرید سرور مجازی

امنیت بالا

یک هاستینگ خوب، هاستینگی است که امنیت سرور را تامین می‌کند. بیشتر شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، فایروال های سخت افزاری و قدرتمند دارند که امنیت سایت را افزایش می‌دهد و حتی در برابر حملات DDOS نیز، سرور را ایمن می‌کند.

پس حتما توجه داشته باشید، از سایتی سرور خریداری کنید که امنیت سرور شما را تامین کند.

سایت هایی که پشتیبان گیری کامل دارند

پشتیبان گیری کامل یا همان بک آپ گرفتن، هم توسط کاربر صورت می‌گیرد و هم توسط شرکت ارائه دهنده سرور مجازی. در زمان خرید سرور مجازی باید به این نکته توجه داشته باشید که شرکت ارائه دهنده، از سایت های میزبانی شده به صورت منظم و اتوماتیک (روزانه، هفتگی و ماهانه) بکاپ بگیرند، تا در زمان بروز مشکل، مشکلی برای داده های کاربر به وجود نیاید.

آپتایم بالای سرور

از موارد مهم دیگری که باید به آن اهمیت دهید، آپتایم بالای سرور مجازی است. منظور از آپتایم در دسترس بودن سرور است. هرچند تضمین آپتایم 100 درصد برای ارائه دهندگان غیر ممکن است، اما اکثر ارائه دهندگان آپتایم 99 درصد را تضمین می‌کنند که به معنی این است که در طول یک ماه 99 درصد از سرور در دسترس خواهد بود. 

گواهینامه SSL

پروتکل SSL کمک می‌کند که سایت به پروتکل امن یا همان HTTPS شود؛ البته توجه داشته باشید که برخی از ارائه دهندگان، پروتکل SSL را به صورت رایگان ارائه می‌دهند که سبب کاهش کیفیت آن می‌شود و به همین دلیل ارائه ندادن بهتر از ارائه دادن آن است؛ چرا که کیفیت آن پایین خواهد بود.

 نماد اعتماد الکترونیکی

زمانی که می‌خواهید از ارائه دهنده ای سرور مجازی خریداری کنید، حتما به نشان اعتماد الکترونیک در سایت توجه کنید. دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک نشانگر قابل اعتماد بودن آن سایت است و شما می‌توانید در صورت بروز تخلف، شکایت خودتان را در سایت اینماد ثبت کنید.

البته دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک به تنهایی کافی نیست و باید زمانی که روی نماد کلیک می‌کنید، اطلاعات صاحب سایت و شماره تماس و آدرس را برایتان نشان دهد و صفحه مورد نظر با آدرس trustseal.enamad.ir شروع شود.

پشتیبانی و ارتباط با مشتریان 

پشتیبانی یکی از فاکتورهای مهم برای خرید سرور مجازی که حتما باید به آن توجه داشته باشید؛ ارائه دهندگانی که به موقع پاسخ مشتریان را نمی دهند یا سوال آنان را بی پاسخ می‌گذارند، برای مشتریان و هزینه آنان و کسب و کار آنان ارزش قائل نیستند. پاسخگو نبودن پشتیبانی ارائه دهنده، می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به مشتریان وارد کند.

یک سایت امن ارائه دهنده، باید روش های مختلفی برای برقراری ارتباط و تماس مشتریان ایجاد کند؛ مثلا تیکت، پشتیبانی آنلاین، پشتیبانی تلفنی، شبکه های اجتماعی و ... . 

پشتیبانی 24 مزیتی است که کمتر ارائه دهنده سرور مجازی آن را دارد. داشتن پشتیبانی 24 ساعت سبب می‌شود تا هر زمان که سایت شما یا سرور مجازی شما به مشکل برخورد کرد، تیم پشتیبانی پاسخگو باشد و به رفع مشکل کمک کنند.

نظرات مشتریان دیگر را مطالعه کنید

همیشه به نظرات مشتریانی که از سایت خریداری کرده اند، توجه کنید تا میزان رضایت کاربران و عدم رضایت آنان را مشاهده کنید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نظرات کاربران شرط اصلی نیست و ممکن است تنها نظرات مثبت در سایت منتشر شده باشند.

قیمت آن بسیار ارزان یا بسیار گران نباشد!

پنیر مفت در تله موش یافت می‌شود، زمانی که دیدید یک سایت هزینه بسیار پایینی برای سرور مجازی هایش دریافت می‌کند، باید به کیفیت سرور مجازی های ارائه شده شک کنید و ریسک نکنید. شرکت های ارائه دهنده، بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند، هزینه دریافت می‌کنند و زمانی که این هزینه ارزان یا خیلی گران باشد و تناسبی بین خدمات ارائه شده و هزینه دریافتی نباشد، بهتر است اطمینان نکنید.

داشتن گارانتی عودت وجه

سایت های بسیار کمی وجود دارند که گارانتی عودت وجه داشته باشند؛ زمانی که سایتی امکان بازگشت وجه را برای مشتریان قرار داده است، نشان می‌دهد که از کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهد اطمینان دارد و شما می‌توانید با خیال راحت خریدتان را انجام دهید.

کدام سایت فاکتورهای گفته شده را دارد؟

احتمالا با خودتان فکر می‌کنید که از کجا سایتی پیدا کنیم که تمام فاکتورهای گفته شده را داشته باشد؟ بررسی کردن تک تک معیارها برای شما شاید سخت و زمان بر باشد؛ به همین خاطر ما از تجربه خودمان در این زمینه کمک گرفتیم و نیز تقریبا تمام سایت ها را بررسی کردیم و فاکتور های گفته شده را در آن ها جستجو کردیم. نتیجه جستجوی ما به سایت آسام سرور ختم شد.

آسام سرور یکی از ارائه دهندگانی است که تمامی فاکتورهای گفته شده را دارد و حتی پیش از خرید، به مشتریان مشاوره می‌دهند و آنان را راهنمایی می‌کنند و به صورت 24 ساعته در تمام روزهای هفته (حتی روزهای تعطیل) پشتیبانی آنلاین دارند.

سخن آخر

در این مقاله در مورد امن ترین سایت برای خرید سرور مجازی صحبت کردیم و فاکتورهای موثر در انتخاب سایت امن برای خرید سرور مجازی را بیان کردیم و یکی از سایت های امن و معتبر در زمینه ارائه سرور مجازی را به شما معرفی کردیم. 

در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید، می‌توانید با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید و به کسانی که قصد خرید سرور مجازی دارند، برای انتخاب صحیح کمک کنید. اگر هم سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید با ما در قسمت نظرات مطرح کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.