۰ نفر

لپ‌تاپ ماژولار با قابلیت ارتقای ساده؛

نسل جدید لپ تاپ‌ها در راه است؟

۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 510032
نسل جدید لپ تاپ‌ها در راه است؟

یک استارت‌آپ می‌خواهد به‌روزرسانی رایانه‌های قابل‌حمل را مانند دوران گذشته آسان کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، لپ‌تاپ‌ها هر چه طی سال‌های اخیر پیشرفته‌تر شده‌اند، تعمیرات و ارتقای‌شان سخت‌تر و حتی غیرممکن شده است. استارت‌آپ کالیفرنیایی Framework اما می‌گوید که این شرکت برای ارائه محصولاتی ایجاد شده است که می‌تواند به آسانی توسط مشتریان سفارشی‌سازی شده، ارتقا و یا تعمیر شود. به گزارش وب‌سایت نیواطلس، این استارت‌آپ اخیرا یک لپ‌تاپ 5/13اینچی را آماده ورود به بازار کرده که می‌تواند تمام قطعات آن توسط مشتری سفارش داده شده و سپس سرهم شود.

داستان اینجاست که زمانی نه‌چندان دور، به‌روزرسانی، اصلاح یا تعمیر لپ‌تاپ‌ها خیلی راحت بود و این کار به‌طور کامل در دسترس کاربران اینگونه از رایانه‌ها قرار‌داشت، اما با ورود نمونه‌های نازک‌تر و البته قدرتمندتر به بازار، چالش‌های بسیاری در خصوص قطعات این لپ‌تاپ‌ها و ظریف بودنشان برای تعویض به‌وجود آمد که بدین‌ترتیب موضوع به‌روزرسانی و تعویض قطعات آن نیز یا غیرممکن و یا با سختی‌ها و محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو شد. در مقابل لپ‌تاپ تولیدی استارت‌آپFramework به‌گونه‌ای طراحی شده که بتوان آنها را به سادگی ارتقا داده و یا حتی به‌صورت اختصاصی قطعات آن را به سازنده سفارش داد. مدل اصلی، صفحه نمایش 5/13اینچی با وضوح تصویر 2256× 1504دارد و پردازنده آن از نسل یازدهم اینتل است که 64گیگابایت رم DDR4 و هارد 4ترابایتی نیز دارد. بدنه از 50درصد آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

باتری این لپ‌تاپ 55وات بر ساعت است و 15.85میلی‌متر ضخامت دارد. یک وب‌کم P1080 با توانایی تصویربرداری 60فریم در ثانیه نیز روی بدنه قرار گرفته است. در عین حال این استارت‌آپ درنظر دارد تا به‌طور متوسط، 30درصد از پلاستیک‌های بازیافتی در ساخت لپ‌تاپ‌های خود در آینده استفاده کند. استارت‌آپ Framework قصد دارد بلافاصله پس از موفقیت نمونه‌ نخستین ارائه نمونه‌های دیگری از لپ‌تاپ‌هایش به بازار را در دستور کار خود، قرار‌دهد. با در دسترس قرار گرفتن نسخه‌های جدید، می‌توان کل مادربورد را تغییر داد. ضمن اینکه اجزایی مانند باتری، صفحه نمایش، صفحه کلید و سایر موارد را نیز می‌توان به دلخواه تعویض کرد.