بررسی‌های انجام شده در خصوص میزان استفاده بازاریابان از شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام با 7درصد افزایش از سال گذشته تا کنون، بیشترین رشد را نسبت به سایر پلتفرم‌ها داشته است.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ تحقیقات اخیر انجام شده در بخش شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که حدود سه چهارم از بازاریابان در جهان، از شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان بازار کار خود استفاده می‌کنند. استقاده از اینستاگرام توسط قشر بازاریاب، از سال گذشته تا کنون، حدود 7درصد رشد داشته است. بر اساس این آمار، اینستاگرام تنها پلتفرمی بود که قابل توجه‌ترین رشد را نسبت به شبکه‌های اجتماعی دیگر داشته است.

قابل ذکر است که تمایل بازاریابان، به استفاده از این شبکه اجتماعی به عنوان بستری برای تبلیغات حرفه‌ای و جذب مشتری، بیشتر به دلیل سهولت در رساندن پیام تصویری به مخاطب است.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط Merkle ، اینستاگرام رشدی 114 درصدی در بخش حجم ترافیک داده‌ها را به صورت سالیانه تجربه کرده است. همچنین، این برنامه، یکی از معدود برنامه‌های اجتماعی است که روند رشد قابل توجهی را به دلیل جذابیت برای بازاریابان طی می‌کند.

در ادامه، گفتنی است که در گزارش شبکه‌های اجتماعی محبوب مورد نظر بازاریابان،  توییتر و اسنپ‌چت، روند نزولی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند. توییتر 3درصد و اسنپ‌چت 2درصد سقوط داشته‌اند.

در نمودار ارائه شده، میزان استفاده بازاریابان از شبکه‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنید؛

بازاریابان از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟