با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص کشورهایی که بیشترین تعداد ربات را در میان کارمندان خود دارند، کشور کره جنوبی در جایگاه نخست قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، روند ماشینی شدن مدت‌هاست آغاز شده و به خوبی در اکثر نقاط جهان در حال افزایش است. آمار ارائه شده توسط فدراسیون بین‌المللی رباتیک نشان می‌دهد که در سال 2016، در میان هر 10هزار کارمند در نقاط مختلف جهان، 74 ربات صنعتی وجود داشت. یک سال بعد، این رقم به 85 ربات در بخش تولید رسید. اروپا، دارای 106 ربات به ازای هر 10هزار کارگر است. این عدد در آمریکا و آسیا به ترتیب 91 و 75 است. گفتنی است که کشور چین، بالاترین میزان رشد را در اتوماسیون صنعتی به خود اختصاص داده است، اما بالاترین رکورد، به کره جنوبی اختصاص دارد.

جالب توجه است که کشور کره جنوبی در سال 2017، تعداد 710 ربات صنعتی را در میان 10هزار کارمند قرار داد که از آنها بیشتر در بخش‌های الکترونیکی و برق استفاده می‌شود. کشور سنگاپور، با دارا بودن تراکم 658 ربات در میان هر 10هزار کارمند، در جایگاه دوم کشورهایی که بیشترین تعداد ربات‌های کارگر را دارند قرار گرفت. به دنبال آن، کشور آلمان با تعداد 322ربات از هر 10هزار کارمند، در جایگاه سوم قرار گرفت.

درنمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهایی که بیشترین تعداد ربات را در میان هر 10هزار کارمند دارند را مشاهده می‌کنید؛

کدام کشورها بیشتر از ربات‌ کارگر استفاده می‌کنند؟