۰ نفر

دوچرخه ارزان قیمت دنده ای

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۰۱
کد خبر: 706885
دوچرخه ارزان قیمت دنده ای

استفاده از دوچرخه برای بسیاری از ما فقط محدود به خاطرات کودکی و نوجوانی می‌شود؛ چرا که که یکی از وسایل دوست داشتنی، هم برای ورزش و هم برای سرگرمی و بازی محسوب می‌شد.

با این حال دوچرخه در وی راید یکی از بهترین تجهیزات نقلیه ساده است که پاک و بی خطر بودن برای محیط پیرامونمان، تنها یکی از کوچکترین مزیت‌های آن به شمار می‌آید. استفاده از این وسیله در دوران کودکی شور و حال دیگری دارد؛ اما با این حال محدود به هیچ رده سنی خاصی نمی‌شود‌.

دوچرخه وسیله‌ای سالم، مطمئن، کم خطر، کم هزینه و سبک است که نه تنها در بسیاری از موارد ما را زودتر از آنچه که انتظار داریم به مقصد منتقل می‌کند، بلکه سلامت و ورزیدگی ما را نیز تضمین خواهد کرد. پس استفاده از دوچرخه در هر سنی و با هر جنسیتی فواید بسیاری  دارد و یک ابزار ایده عال برای نقل و انتقال، گشت و گذار خواهد بود؛ بنابراین ممکن است خرید دوچرخه ارزان یکی از دغدغه‌های علاقه مندان به این وسیله باشد‌.

دوچرخه ارزان قیمت دنده ای1

ویژگی‌های یک دوچرخه استاندارد

خرید دوچرخه ارزان در صورتی باید مورد تقاضا باشد که دوچرخه از کیفیت بالا و برند معتبر باشد. در غیر این صورت به هر اندازه هم که دوچرخه ارزان را با قیمت کمتر خریداری کنید، احتمالا بازدهی و کارایی مورد نظر شما را نخواهد داشت.

دوچرخه خوب، دوچرخه سوار سالم

این یک موضوع ثابت شده است که یک دوچرخه خوب، در بلند مدت به هیچ وجه به دوچرخه سوار خود آسیب جسمانی وارد نمی‌کند. اگر شما این وسیله را برای کاربردهای روزمره و به طور مداوم می‌خواهید، توصیه می‌شود اقدام به خرید دوچرخه درای بدنه محکم، فرمان استاندارد و روان و در صورت دنده‌ای بودن، دنده‌های محرک آزموده شده باشد. به هر حال اگر به دنبال تهیه دوچرخه ارزان و در عین حال با کیفیت و با دوام هستید، هر فروشگاهی نمی‌تواند تقاضای شما را ارائه دهد و شما نیاز به یک فروشگاه معتبر و در عین حال با قیمت‌های مناسب دارید.

انواع دوچرخه

دوچرخه‌ها انواع متنوعی دارند. تفاوت‌های میان انواع مختلف این وسیله به دلیل کاربردهای و نیازهای مختلف استفاده کنندگان شکل گرفته است. هر کدام از انواع دوچرخه برای استفاده‌های خاصی طراحی و ساخته شده‌اند؛ بنابراین ساختار و فیزیک این وسیله طوری است که خریداران بعضا فقط برای یک نوع کاربرد مشخص اقدام به خرید دوچرخه می‌کنند. انواع معروف و پرفروش دوچرخه عبارتند از:

دوچرخه شهری

دوچرخه‌های شهری همان مدل‌های معمولی هستند که اکثر ما سراغ داریم. کاربرد این نمونه عمدتا برای سنین پایین و نوجوانان و همچنین طی مسافت‌های نسبتا کوتاه در سطح شهر است. لاستیک‌های سری از دوچرخه با پهنای متوسط طراحی می‌شوند و مناسب برای طی مسیرهای آسفالت و صاف هستند. این سری از دوچرخه‌های نیز خودشان انواع گوناگون دارند.

انواع متفاوت دوچرخه‌های شهری دارای ویژگی‌ها و آپشن‌های متفاوت نظیر ترمز دیسکی یا لنتی، سیستم تعلیق فنری یا معمولی، دارای شارژمون و دنده یا بدون دنده‌ای و... هستند. معمولا  دوچرخه شهری پرفروش‌ترین نوع دوچرخه‌ها هستند. یه همین منظور اگر اگر قصد خرید دوچرخه ارزان شهری دارید، بهتر است تا با توجه به نیاز خود و همچنین علایقتان نوع مناسب را انتخاب کنید.

دوچرخه جاده‌ای (کراس)

احتمالا تاکنون مسابقات تور دوچرخه سواری توردوفرانس را تماشا کرده‌اید که در آن دوچرخه سواران با دوچرخه‌های ویژه خود هر روز مسیرهای جاده‌ای طولانی و چندین کیلومتری را طی می‌کنند. این مسافت‌های طولانی به واسطه دوچرخه‌های کراس آنها طی می‌شود. دوچرخه‌های جاده‌ای یا کروسی ویژگی‌های خاصی را در طراحی بدنه، ساختار و چرخ‌های خود دارند که آنها را برای پیمودن مسافت‌های بسیار طولانی حتی در سطح جاده‌های بین شهری ویژه کرده است.

دوچرخه ارزان قیمت دنده ای2

این سری دوچرخه‌ها قابلیت دور گرفتن سریع چرخ‌ها با رکاب زدن و حرکت با سرعت بالا را دارند؛ درواقع لاستیک‌های باریک و ۲۸ اینچی آنها این قابلیت را برایشان ایجاد می‌کند. این دوچرخه دنده‌ای تعداد دنده‌های کمی دارد و همچنین دسته‌های فرمان آنها به صورت منحنی و نسبتا پایین قرار دارند تا باعث حفظ حالت آیرو دینامیک دوچرخه‌سواران در حین رکاب زدن شوند. شاید خرید دوچرخه کراس َمختص ورزشکاران حرفه‌ای و قشر خاصی شود؛ اما خرید دوچرخه ارزان و باکیفیت حتی اگر از نوع جاده‌ای باشد، اهمیت بیشتری دارد.

دوچرخه کوهستان

اگر نگوییم محبوب‌ترین اما می‌توان گفت یکی از پر طرفداران‌ترین انواع دوچرخه، دوچرخه‌های کوهستانی هستند. خرید دوچرخه کوهستان معمولا مورد علاقه طبیعت دوستان و ورزشکاران ماجراجو است. ساختار آنها به گونه‌ای است که از چرخ‌های ۲۴، ۲۶ و ۲۸ اینچی و با لاستیک‌های پهن استفاده می‌کنند. همچنین فرمان‌های محکم و در عین حال روان دارند تا در سراشیبی‌ها و دست‌ اندازهای متعدد آسیب نبینند.

این دوچرخه‌ها هم معمولا دنده‌ای هستند و تعداد محدودی دنده برای تنظیم مکانیزم رکاب زدن و حرکت در قسمت‌های مختلف کوهستانی دارند‌. لزوم داشتن ویژگی استحکام بدنه و استاندارد بودن فیزیک ساختاری در این نمونه‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. ممکن است شما دوچرخه کوهستان را برای استفاده مداوم و زیاد بخواهید، پس برای تهیه یک دوچرخه ارزان کوهستان باید به نکاتی همچون برند، نمایندگی یا فروشگاه عرضه کننده، کاملا توجه کنید. خرید دوچرخه کوهستان در بین خریداران عمدتا در برخی سبک‌ها و مدل‌ها بیشتر به چشم‌ می‌خورد؛ نظیر:

  • دوچرخه خه تریل Trail
  • دوچرخه کراس کانتری Cross Country
  • دوچرخه فت بایکز Fat Bikes
  • دوچرخه دانهیل Downhill

دوچرخه ارزان قیمت دنده ای3

دوچرخه برقی

شاید اصطلاح دوچرخه خه موتوری را شنیده باشید. منظور از این سری دوچرخه، انواعی است که سیستم محرک الکتریکی دارند و به جای مکانیزم ‌رکاب زدن از موتور الکتریکی نیز برای حرکت استفاده می‌کنند. این سری هم از نمونه‌های لوکس و نسبتا پرطرفدارن خصوصا در بین نوجوانان است.

خرید دوچرخه ارزان و باکیفیت

قیمت خرید دوچرخه به عوامل زیادی از جمله نوع، مدل، اندازه و برند بستگی دارد‌. برندهای معتبری نظیر جاینت، اسکات و ویوا از نمونه‌های معروف و پرفروش هستند که به دلیل کیفیت  محصولات برندشان، معمولا گران قیمت هستند. با این حال بهترین پیشنهاد خرید ارزان دوچرخه به طوری که دیگر شاخصه‌های مدل و برند خوب را داشته باشد، خرید از یک فروشگاه معتبر و ارزان قیمت است تا هزینه‌های شما را به حداقل برساند.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.