۰ نفر

قرار گرفتن مدارس خیرساز در فهرست مولدسازی تکذیب شد؟

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۵
کد خبر: 702329
قرار گرفتن مدارس خیرساز در فهرست مولدسازی تکذیب شد؟

دبیرخانه اجرایی مولدسازی املاک مازاد وزارت آموزش‌وپرورش در اطلاعیه‌ای اخبار و گمانه‌زنی‌های منتشرشده در بعضی سایت‌ها و فضای مجازی را با موضوع قرارگرفتن مدارس خیرساز در فهرست مولدسازی املاک، تکذیب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیرخانه اجرایی مولدسازی املاک مازاد این وزارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«به اطلاع خیران، مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و والدین می‌رسانیم که بعضی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی موضوع قرار گرفتن مدارس خیران در فهرست مولدسازی املاک را مطرح می‌کنند که این موضوع را رد می‌کنیم.

ازآنجاکه سازمان نوسازی مدارس کشور در دوره مدیریت جدید همواره احترام به اصول اخلاقی و شفافیت در اخبار و اطلاعات را در دستور کار خود قرار داده است، همچنین در این مسیر برای خیران به عنوان بازوان مستحکم و قابل اعتماد در جهاد مدرسه‌سازی احترام ویژه‌ای قائل است به اطلاع می‌رساند که هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است، املاکی که مالکیت آن به نام دولت و دولتی‌ساز نباشد، نمی‌تواند در مسیر مولدسازی قرار گیرد.

لازم به ذکر است وزارت آموزش و پرورش تعداد ۵۲۰ ملک مازاد خود را جهت مولدسازی و تعداد ۱۴۴۶ پروژه که بیشتر نیمه‌تمام خیری هستند را جهت تکمیل در ازای مولدسازی املاک ارائه شده معرفی کرده است و دبیرخانه سازمان خصوصی‌سازی وزارت اقتصاد نیز در راستای شفافیت، املاک مازاد و املاک نیاز به تکمیل را در اتاق شیشه‌ای مولدسازی املاک مازاد قرار داده است، شاید کنار هم قرار گرفتن دو فهرست باعث این ابهام شده است که با پیگیری‌های انجام شده و همراهی دبیرخانه مستقر در وزارت اقتصاد، دو فایل از هم مجزا شد.

اولویت این وزارتخانه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه پروژه‌های مربوط به خیران است. ضمن قدردانی از اهتمام و دغدغه خیران، مراتب برای رفع ابهام احتمالی در بارگذاری سایت وزارت اقتصاد که باعث تشویش اذهان برخی مخاطبان به خصوص خیران گرانقدر شده است، اعلام می‌شود. با مراجعه به ادارات کل نوسازی مدارس در سطح کشور آمادگی پاسخ‌گویی به هرگونه سوال و ابهام جامعه بزرگ نظام تعلیم و تربیت و نیز خیران را دارند.»