۰ نفر

استفاده از ماسک صورت یا کانسیلر برای رفع تیرگی پوست

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبر: 632529
استفاده از ماسک صورت یا کانسیلر برای رفع تیرگی پوست

پوست صورت به دلایل مختلفی می‌تواند تیره شود. این تیرگی‌ها شادابی چهره را کم می‌کنند و آن را خسته جلوه می‌دهند.

 اما برای رفع تیرگی پوست روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای حل مشکل تیرگی پوست استفاده از انواع ماسک آبرسان و همچنین استفاده از کانسیلر در هنگام آرایش است. در این مطلب می‌خواهیم با بهترین ماسک‌ها و کانسیلرها برای رفع یا پوشاندن تیرگی پوست آشنا شویم. با ما همراه باشید.

علت ایجاد تیرگی پوست

تیرگی پوست می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به طور معمول خستگی، فشار روحی، تحمل درد به مدت طولانی، بودن در محیط‌های آلوده و مصرف برخی داروها می‌تواند باعث تیره شدن پوست شود. در چنین شرایطی، نرسیدن آب و اکسیژن کافی به سلول‌های پوست و همچنین تجمع آلودگی‌ها در منافذ پوست باعث ایجاد تغییر رنگ در ظاهر آن می‌شوند. تیرگی اگر به این دلایل اتفاق بیافتد، معمولا موقتی است و با رفع علت یا استفاده از روش‌های درمانی، پوست دوباره شادابی و درخشندگی خود را باز می‌یابد. روش‌های درمان تیرگی پوست صورت همیشه روش‌های پیچیده و گران قیمتی نیستند. گاهی با روش‌های ساده هم می‌توان مشکل تیرگی پوست صورت را برطرف کرد.

1

بهترین ماسک ها برای رفع تیرگی پوست

یکی از بهترین روش‌ها برای رفع تیرگی پوست صورت استفاده از ماسک مناسب است. خرید ماسک صورت خوب و با کیفیت روشی سریع، آسان و ارزان برای حل مشکل تیرگی پوست است. کاری که این ماسک‌ها می‌کنند در درجه اول آبرسانی است. رسیدن آب کافی به پوست، که با اکسیژن‌رسانی همراه است باعث می‌شود سلول‌های پوست بهتر تنفس کنند. همین عامل باعث روشن شدن پوست می‌شود. بنابراین برای رفع تیرگی پوست به صورت دائمی می‌توان به صورت دوره‌ای از ماسک‌های صورت استفاده کرد.

انواع مختلفی از ماسک صورت در بازار موجود است که شما بسته به مصرف و نیاز خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. یکی از محبوب‌ترین انواع ماسک صورت، ماسک‌های ورقه‌ای هستند. این ماسک‌ها با عصاره گیاهان و ترکیبات مغذی مختلفی تهیه می‌شوند و تاثیر بسیار خوبی در آبرسانی به پوست و شادابی آن دارند. از جمه موثرترین انواع ماسک جهت رفع تیرگی پوست می‌توان به ماسک‌های مخصوص زیر چشم اشاره کرد. این ماسک‌ها پدهای کوچکی هستند که با قرار دادن آن‌ها زیر چشم، نه‌تنها به ریلکس شدن پوست این قسمت کمک می‌کنید، بلکه باعث آبرسانی به سلول‌های آن نیز می‌شوید. نتیجه آنکه پوست زیر چشم، که معمولا تیره‌ترین قسمت صورت است، روشن و درخشان می‌شود.

2

انواع دیگر ماسک‌های محبوب، ماسک‌های مخصوص بینی هستند. این ماسک‌ها نیز با خواص فوق‌العاده‌ای که دارند تنها با چند بار استفاده باعث می‌شوند که تیرگی‌های پوست بینی از بین برود. این ماسک‌ها آلودگی‌های جمع شده در منافذ پوست بینی را پاکسازی کرده، جوش های سرسیاه را از بین می‌برند و در نهایت با از بین بردن ریشه موهای زائد باعث می‌شوند پوست بینی روشن و درخشان شود و چهره شما حالتی شاداب بگیرد. همچنین ماسک‌های صورت نیز به صورت ورقه‌ای، تیوپی و کاسه‌ای با انواع ترکیبات درمانی و موثر در دسترس هستند تا به شما پوستی روشن و سالم هدیه کنند. از جمله این ماسک‌ها می‌توان به ماسک ورقه‌ای بایو آکوا با عصاره بلوبری، ماسک ورقه‌ای ایمیجز با عصاره پرتقال خونی، ماسک ورقه‌ای ایمیجز با عصاره نیکوتین آمید و ماسک شب بایوآکوا با عصاره کیوی اشاره کرد.

بهترین کانسیلرها برای پوشاندن تیرگی پوست

یکی دیگر از روش‌های رفع تیرگی پوست، البته به صورت موقت، استفاده از کانسیلر است. کانسیلر را می‌توان کرم پودر فشرده و غلیظی در نظر گرفت که با داشتن چنین خاصیتی به خوبی می‌تواند ایرادات پوست، از جمله تیرگی‌های آن را بپوشاند و ظاهری صاف و درخشان به پوست بدهد. کانسیلر زمانی استفاده می‌شود که فرد در نواحی مختلف پوست خود، بخصوص زیر چشم‌ها دارای تیرگی باشد و بخواهد در مدت کوتاهی این تیرگی‌ها را برطرف کند. اصولا کانسیلر را به عنوان محصولی مناسب پوشاندن تیرگی‌های اطراف چشم می‌شناسند. اما برای رفع تیرگی سایر قسمت‌های پوست مثل گونه نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد.

به طور کلی کانسیلرها به صورت جامد و مایع تولید می‌شود. از نظر پوشش‌دهی می‌توان گفت هر دو دارای یک سطح کیفیت هستند. چیزی که باعث ایجاد تفاوت در میزان پوشش‌دهی کانسیلرها می‌شود، برند و کیفیت محصول است. کانسیلر را معمولا بعد از کرم پودر و در مرحله آخر پوشش‌دهی پوست استفاده می‌کنند. مقدار مناسبی از آن را در بخش‌ها تیره پخش می‌کنند و به این ترتیب تیرگی‌ها به خوبی پنهان می‌شوند.

3

پرفروش ترین کانسیلر موجود در بازار در حال حاضر کانسیلر میبلین سری Eraser است که ماندگاری بسیار بالایی دارد. این کانسیلر که با کلاژن غنی شده است نه‌تنها در جوان‌سازی سلول‌های پوست نقش ویژه‌ای دارد بلکه به شکلی عالی می‌تواند نشانه‌های خستگی و تیرگی‌های پوست را پوشش دهد و ظاهری صاف و یکدست برای پوست صورت ایجاد کند. همچنین کانسیلر SPF30 درماسیف یکی دیگر از انواع پرفروش کانسیلر در بازار است که با داشتن بافتی سبک، به راحتی روی پوست پخش می‌شود و به شکلی عالی تیرگی‌های پوست را می‌پوشاند. این کانسیلر نه فقط برای پوست صورت، بلکه برای پوست دست و بدن نیز قابل استفاده است. با استفاده از این کانسیلر می‌توان حتی جای زخم و آکنه را نیز به خوبی پوشش داد و ظاهری درخشان و عالی برای پوست صورت خود ایجاد کرد. کانسیلر کالیستا مدل Cover Up یکی دیگر از انواع کانسیلرهای پرفروش در بازار است که بافتی سبک دارد و برای پوشش تیرگی و هاله اطراف چشم بسیار موثر است. کانسیلر مایع شون نیز که حاوی روغن بادام است علاوه‌بر پوشش‌دهی عالی و کمک به رفع چین و چروک‌ها، خواص ضدباکتریایی نیز دارد. به این ترتیب با پاکسازی منافذ پوست از باکتری‌ها، پوست ظاهری تمیز، روشن و درخشان به خود می‌گیرد.

جمع بندی

تیرگی پوست مشکل شایعی است که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود. علت ایجاد این مشکل می‌تواند آلودگی منافذ پوست، خستگی پوست یا نرسیدن آب و اکسیژن کافی به آن باشد. خوشبختانه این مشکل به راحتی با روش‌های درمانی دائمی و موقتی قابل حل شدن است. استفاده از ماسک صورت یک روش درمانی ساده و کم‌هزینه و استفاده از کانسیلر نیز یک روش موقتی عالی برای پوشش‌دهی این تیرگی‌ها است. برای مشاهده و خرید این محصولات میتوانید به فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه نمائید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است