۰ نفر

بازار کار ایسیو خودرو

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 621339
بازار کار ایسیو خودرو

با توسعه و تکامل فناوری، اکثر تولیدکنندگان برای افزایش عملکرد و کارایی موتورهایی که تولید می کنند، بسیار بیشتر از گذشته به استفاده از ماژول های کنترل و سایر قطعات الکترونیکی پیشرفته روی آوردند. امروزه جزء اصلی در این سیستم ها، واحد کنترل موتور یا به اختصار ECU است.

ایسیو که به عنوان کامپیوتر خودرو نیز از آن یاد می شود، فرمان های اصلی برای ساز و کار صحیح موتور را صادر می کند. در ادامه نوشته در مورد این تکنولوژی و بازار کار مربوط به آن بیشتر خواهید خواند. اما آموزش های تخصصی در این باره را می توانید در دوره آموزش تعمیرات ایسیو به صورت کامل کسب کنید.

ecu

ایسیو (ecu) چیست؟

ایسیو(ECU) اطلاعات را از سنسورهای مختلف روی موتور دریافت می‌کند، با برنامه‌ ریزی از پیش تعیین‌ شده ‌ای که توسط سازنده تصمیم‌ گیری می‌شود مقایسه می‌کند و در نهایت با ارسال خروجی‌ها را به شمع‌ها، انژکتورهای سوخت و سایر اجزا به موتور اجازه می دهد تا حداکثر ممکن کار کند.

همه این کارها صدها بار در ثانیه اتفاق می‌افتد و ECU دائماً دمای هوا، موقعیت موتور از طریق سنسورهای میل بادامک و میل لنگ و میزان اکسیژن در اگزوز را کنترل می‌کند، در حالی که کار می‌کند تا مخلوط هوا و سوخت و زمان اشتعال را تنظیم کند تا هر چرخه احتراق در بهینه ترین حالت اتفاق بیفتد.

این یک نمای کلی از کاری است که ECU انجام می دهد، اما واقعا ECU چیست؟

اساس ECU مانند کامپیوتر یا لپ تاپی است که  در خانه های ما موجود هستند. هر ایسیو شامل نرم افزار و سخت افزاری است که از یک ریزپردازنده استفاده می کند و می تواند در زمان واقعی، اطلاعات دریافتی از سنسورهای مختلف را تجزیه و تحلیل و پردازش کند و هر گونه تنظیمات مورد نیاز را انجام دهد.

ecu-market

خود ECU را می‌توان با برنامه‌ ریزی مجدد یا به ‌روزرسانی نرم ‌افزار و سخت ‌افزار در صورت نیاز ارتقا یا به‌روزرسانی کرد، اگرچه به ‌روزرسانی ‌های نرم‌ افزاری بسیار متداول‌ تر هستند، زیرا نیازی به تغییر داخلی در ECU ندارد.

بازار کار تعمیرات ایسیو

هدف اصلی از یادگیری و ورود به یک شغل، کسب درآمد است. هر چند اهداف دیگری مانند کسب مهارت های جدید می تواند دلیلی بر استارت یک حرفه جدید باشد، بحث مالی می تواند مهم ترین علت باشد. در نتیجه بررسی بازار کار آن حرفه پیش از شروع کار بسیار مهم است.

شغل تعمیرات ایسیو، شغلی نسبتا نوپا در ایران است. برای عیب یابی و تعمیر آن نیاز است تا فرد تعمیرکار حتما آموزش دیده باشد. چرا که پیچیدگی های این قطعه بکم نیست و با توجه به نقش مهمی که در عملکرد موتور و خودرو دارد باید  در نهایت تسلط با آن کار شود.

تعداد تکنسین هایی  که این شرایط را داشته باشند خیلی زیاد نیست و هنوز بازار این حرفه، افرادی با این مهارت را پذیراست. از طرف دیگر امروز در تولید خودروهای داخلی و خارجی، حتما از ایسیو استفاده می شود؛ پس با گذر زمان و هنگامی که خودرو با مشکلاتی مواجه می شود، حتما نیاز به تعمیرکار ایسیو خواهیم داشت.

در نتیجه، فرد آموزش دیده می تواند با تکیه بر مهارتی که دارد، در مدت زمان کمی در یک پوزیشن کاری خوب مشغول به کار شود. از آن جایی که تعمیر ایسیو در گروه کارهای فنی و تخصصی قرار می گیرد، امکان به دست آوردن درآمدی خوب و قابل قبول از این راه وجود دارد. کار در نمایندگی شرکت های خودروسازی، گاراژها و تعمیرگاه های بزرگ، کار به صورت مستقل و تعمیرکار سیار از جمله موقعیت هایی ست که یک تعمیرکار ایسیو می تواند در آن قرار بگیرد و به کار و کسب درآمد مشغول شود.

شغل تعمیرات ایسیو مناسب چه کسانی است؟

شاید این طور فکر کنید که تنها مهندسین مکانیک می توانند کار تعمیر ایسیو را انجام دهند. ما منکر این باور نیستیم و افراد تحصیلکرده در رشته مکانیک احتمالا دارای درک بیشتری از مفاهیم تعمیر ecu می باشند. اما نمی توان گفت لزوما این گونه است و حتما برای فعالیت در این شغل باید به دانشگاه بروید و در رشته مکانیک تحصیل کنید. شرط اول برای یادگیری و فعالیت در این شغل علاقه است. اگر علاقه مند به خودرو، مکانیک خودر.و و کارهای فنی مرتبط با آن هستید، می توانید اقدام کنید.

ECU-repair-job

در کنار علاقه، باید توانایی ها و مهارت های ضروری کار را نیز یاد بگیرید. برای گذراندن فاز آموزشی بهتر است دوره ای جامع در یک آموزشگاه معتبر بگذارنید. به بیان دیگر پیش از شروع فعالیت های عملی در بازار کار و دنیای واقعی این حرفه، تحت نظر شخصی که هم از نظر علمی و هم از لحاط تجربه کاری جایگاه خوبی دارد، فوت و فن های کار را بیاموزید و تجهیزات لازم را با توصیه های استاد فراهم کنید.

همچنین شغل تعمیرات ایسیو بسیار برای افرادی که برنامه نویسی می دانند و با زبان های برنامه نویسی آشنایی دارند، همچنین از خودرو و قطعات و مکانیزم کاری آن سر در می آورند، می تواند مناسب باشد. در این حرفه برای انجام کار به بهترین شکل، باید دقت، صبر و حوصله زیادی داشت و تا عیب یابی و تعمیر کامل، کار را با تمرکز انجام داد. چرا که قطعه ای مانند ایسیو نقش مهمی در ماشین دارد و خرابی آن خسارت مالی زیادی به بار می آورد.

آموزشگاه تعمیرات ایسیو

همانطور که گفته شد، تعمیر ایسیو آسیب دیده و معیوب از عهده هر کسی بر نمی آید. به همین علت، فردی باید این کار را انجام دهد که علاوه بر گذراندن دوره تخصصی تعمیر ایسیو (ecu) ، تجربه کار کافی نیز داشته باشد. از مهم ترین خدماتی که یک آموزشگاه باید برای کارآموزان خود فراهم کند، ارائه آموزش های معتبر و کاملا علمی و عملی است.

ecu-repair-training

آموزشگاه پایتخت فناوری با استفاده از بانک اطلاعاتی قوی که بر اساس دانش و تجربه کاری اساتید خود جمع آوری کرده است، دوره ای جامع در زمینه مکانیک و تعمیرات ایسیو خودرو برگزار می کند. کلیه مطالب آموزشی این دوره که شامل آموزش نقشه خوانی و تعمیرات ایسیوهای ساژم، زیمنس، والیو و بوش،  تعمیر ایسیوهای خودروهای داخلی و خارجی، آموزش J-TAG، دستگاه تستر ایسیو، دستگاه دیاگ و ... می باشد، به صورت عملی در کارگاه های مجهز به کارآموزان آموزش داده می شود. به صورتی که بعد از این دوره شما قادر خواهید بود انواع بردهای ایسیو را عیب یابی و تعمیر کرده و به عنوان یک تعمیرکار آموزش دیده و دارای مدرک، شغل مستقل خود را پیش بگیرید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است